Costa mult, mai ales daca nu stii de la inceput 100% ce vrei si incepi agale, asa sa mine. Asa ca, dupa ce citesti acest articol, hotaraste-te exact ce vrei si mergi la tinta, cu operatiile in ordinea in care trebuie, ca sa economisesti bani.
Povestea tuningului acestei masini este una lunga si a inceput cu un BMW e46 2.0 coupe facelift, la inceputul anului 2014. Dupa aproape 6 ani de investitii si nervi si timpi pierduti, o tanti insarcinata a trecut pe rosu si m-a tamponat din plin in partea soferului, dand dauna totala masinii in care am investit atata timp si care nu m-a dezamagit niciodata.
Masina veche, cea de 2 litri, inainte de accident:

Timp de aproape 6 ani de zile am lucrat la ea si i-am adus imbunatatiri permanent, cateva dintre ele pastrandu-se si pe masina actuala.
Masina despre care voi vorbi in acest articol este un BMW e46 330 CD din 2004. Am cumparat-o in februarie 2020 la pretul de 4100 euro dupa accidentul mai sus mentionat si am mutat ce se putea muta de pe cea veche pe cea noua. Masina noua am tinut neaparat sa aibe motor de 3 litri, trapa, toate scuturile metalice si sa nu aibe rugina. Atat!
Elemente luate de pe masina veche si puse pe cea noua si costurile lor initiale
1. Bara fata de fibra de sticla, model M4. Povestea acestei bari o gasiti aici. Desi nu am avut o parere buna despre aceasta bara, dupa mai multe modificari a ajuns exact cum imi doream. Daca ar fi sa o iau din nou de la capat cu aceasta bara, nu as mai face asta :)) Pe scurt, investitile initiale in aceasta bara a fost asa:
- – 200 euro bara – de la ATD Tuning din Ramnicu Valcea;
- – 50 euro lip-ul – de la ATD Tuning din Ramnicu Valcea;
- – 86 euro – prizele laterale (cele verticale) originale de M4 – de la reprezentanta BMW;
- – 100 ron – prinderi de pus pe bara – luate din dezmembrari;
- – 300 ron – modificari astfel incat sa pastreze liniile masinii si sa nu fiu aratat cu degetul;
- – 500 ron vopsit in 2 culori – asta nu ar trebui sa se calculeze acum, deoarece am vopsit-o de mai multe ori. La sfarsit voi calcula numai vopsitul integral final
Nota! La momentul respectiv, ADT Tuning erau singurii care faceau bare de fibra de sticla model M4 de pus pe e46. Acum nu stiu daca mai exista vreun „producator” de asemenea bara.
2. Bara spate de fibra de sticla, model MX. Povestea barei de spate o gasiti aici. Aceeasi poveste. Nu am fost multumit deloc si dupa multe ajustari si modificari, bara a ajuns sa fie ce trebuie. Investitiile initiale in aceasta bara au fost asa:
- – aproximativ 1000 ron bara – de la Magna Tuning
- – 200 ron – prinderi de pus pe bara – luate din dezmembrari;
- – 450 ron vopsit – asta nu ar trebui sa se calculeze, deoarece am vopsit-o de mai multe ori. Voi calcula la sfarsit doar vopsitul final integral
Nota! Recomand Magna Tuning in privinta omeniei personalului, nu recomand din prisma produselor. Posibil sa primesti altceva decat ce vezi in prezentarea de produs de pe site.
3. Capota cu prize GTR si PowerDome.
- – 1600 ron modificarea, cu capota mea – facuta de Illegal Tuning;
- – 550 ron vopsitul – asta nu se calculeaza, deoarece am vopsit-o de mai multe ori. Voi calcula la sfarsit doar vopsitul final integral.
Nota! Dupa 2 ani s-a dezlipit fibra de tabla si au aparut crapaturi la imbinari. Problema a fost rezolvata de Ghetto Tuning. Asadar recomand celor care apeleaza la Illegal Tuning sa insiste ca fibra de sticla sa fie lipita si „pierduta” pe ambele parti ale capotei, nu numai pe dedesubt.
4. Oglinzi rabatabile electric model M aftermarket – deoarece oglinzile de M originale nu au rabatare electrica si am vrut neaparat aceasta optiune. Costurile au fost asa:
- – 250 euro oglinzile – cumparate de noi de la un prieten;
- – 150 ron butonul mov de pe usa
- – 200 ron instalatia si montajul – facuta la un baiat din Prahova
- – 100 ron testerul – pentru codarea lor pe masina
- – 150 ron vopsitul – asta nu se calculeaza, deoarece le-am vopsit de mai multe ori. Voi calcula la sfarsit doar vopsitul final integral.
5. Portbagaj CSL din fibra de sticla
- – 300 ron modificarea portbagajului meu – facut foarte bine la Illegal Tuning
- – 500 ron vopsit – asta nu se calculeaza, deoarece am l-am vopsit de mai multe ori. Voi calcula la sfarsit doar vopsitul final integral.
6. Instalatie spalatoare faruri – ce cuprinde vas de lichid de parbriz cu 2 pompe, instalatie (furtune), ornamente cu spalatoare
- – 500 ron instalatia completa
- – 100 sau 150 ron blocul de lumini (cel fara reglaj manual la faruri) ca sa existe toate piesele care dovedesc faptul ca masina a avut xenon din fabrica. Acest bloc de lumini nu l-am montat inca.
- – nu mai tin minte cat a costat montajul ei
7. Bara de rigidizare – cumparata de pe un site din Polonia (parca) – a trebuit sa astept vreo luna dupa ea. Dar nu ma grabeam, asa ca a meritat. Foarte multumit de altfel de aceasta bara.
- – 570 ron bara de rigidizare Ultra Racing – o prinsesem la oferta, in mod normal pretul e putin mai mare
8. Eleron luneta
- – 200 ron AC Schnitzer
- – 100 ron – vopsitul lui, dar nu-l calculez acum. Voi calcula la final doar vopsitul integral.
9. Jante de BMW de 19 inch – nu stiu ce model de jante sunt, cert este ca jantele au fost senzational de frumoase dupa ce le-am reconditionat si le-am facut candy red. Jantele se pot vedea in poza de mai sus.
- – 900 euro – jante de 19 inch, in 2 latimi, 8,5J pe fata si 9,5J pe spate;
- – 1200 ron – cauciucuri second hand
- – 1400 ron – reconditionat si vopsit in camp electrostatic – la Top Wheels Auto
Jantele de 19 nu ar trebui sa se calculeze la pretul final deoarece pe masina actuala am cumparat altele noi.
Nota! Am fost foarte multumit de Top Wheels. Mereu ma duc la ei cand am o problema, indiferent daca e vorba de o pana, de reconditionat jante sau de vopsit jante in camp electrostatic. Super!!!!
10. Suspensie D2 Racing
- – 3500 ron suspensia – de la DCAevolution.ro
11. Praguri interioare de mocheta tip M
- – 150 ron praguri negre model M
12. Navigatie dedicata BMW e46
- – 3600 ron – atata a costat in 2013, acum preturile unei navigatii dedicate pornesc din jurul sumei de 1000-1500 ron
13. Alarma Viper
- – 1800 ron – alarma Viper cu pager, senzori de perimetru, senzori de inclinare/tractare, de geamuri sparte, cu sirena autoalimentata – luata de la Falcon.
- – 350 ron – montaj alarma – tot la Falcon
Nota! Am fost multumit de colaborarea cu ei. In 2-3 ore au instalat tot si am putut pleca cu alarma 100% functionala.
14. Trimuri M – au fost pe masina in momentul in care am cumparat-o – pretul actual la second este de minim 200 ron
15. Interior alcantara semiperforata / piele neagra – de M competition – in culorile M – scaune full electric + bancheta + fete de usi – a fost pe masina in momentul cumpararii – daca ai noroc sa gasesti, costa peste 2000 euro setul complet.
16. Bagheta cu multe optiuni – Harman Kardon, presiune pneuri, perdeluta electrica – pretul actual la second hand este de aproximativ 400 ron
17. Perdeluta electrica – a fost pe masina veche in momentul cumpararii – acum se poate gasi cu un pret aproximativ de 200 ron. Insa va trebui sa iei in calcul si montajul ei si trasul firelor, insa nu mai tin minte cat a costat asta.
18. Stopuri cu led – au fost pe masina veche – pretul actual la second este de aproximativ intre 400 si 500 ron, insa nu ar trebui calculate, deoarece am cumparat altele fumurii.
19. Faruri – au fost aduse multe modificari la faruri de-a lungul timpului, dar intr-un final am cumparat altele si am facut modificarile finale pe farurile noi. Costurile si detaliile finale sunt mai jos. Nu avea rost sa trec x lucrari la faruri si costuri pentru fiecare lucrare in parte. Am pus mai jos numai costul ultimei interventii. 🙂
Nota! Aceste faruri le-am modificat la Tuning Lights. In ceea ce priveste farurile, am fost multumit de lucrari. Daca apelezi la ei pentru orice altceva in afara de faruri, ai belit-o. Si la propriu si la figurat. :)) Dar pentru faruri e ok.
20. Parctronic – am luat tot sistemul de pe vechea masina, cu instalatie si calculator si senzori si am facut gauri in bara spate pentru a monta senzorii. Nu mai tin minte costurile, decat la calculator. Si ala aproximativ
- – 500+ ron – calculator pentru controlul senzorilor
- – 200 ron – 4 senzori de parcare
- – nu mai stiu cat a costat instalatia de facut
- – nu mai stiu cat a costat instalatia de mutat de pe o masina pe alta.
- – 65 lei sonda care iese din cutia de viteze si merge in blocul de lumini, ca sa stie calculatorul cand esti in marsalier si sa activeze senzorii. Am schimbat-o ca sa nu risc probleme pe viitor.
21. Suspensie AirRide
- – 1650 euro – cu tot cu montaj – A trecut mult de cand am instalat-o, insa s-a mentinut pana in prezent in topul celor mai proaste investitii in masina. A stat pe masina 2 saptamani. Povestea intreaga aici.
Nu voi calcula la costul final aceasta suma deoarece acum nu exista si nu va mai exista niciodata suspensie asemanatoare pe vreo masina de-a mea. Am vandut-o cu 1000 euro, numai sa scap de ea.
IMPORTANT – suspensa AirRide NU se „pupa” cu suspensia sport, cu tije scurte. Ori una, ori alta.
22. Trapa – pe vechea masina nu aveam trapa de fabrica, insa am pus eu. Pe cea noua am trapa din fabrica. Deci daca vrei sa pui trapa pe masina, costurile sunt urmatoarele:
- – 150 euro plafon tabla cu trapa;
- – 100 euro plafon interior M cu loc de trapa;
- – 350 euro schimbatul plafonului complet (dat jos cel original si montat complet cel cu trapa) – mare grija la izolarea tapiteriei din masina atunci cand tai plafonul vechi si cand sudezi plafonul nou. Daca nu le izolezi bine, le poti arde;
- – 100 lei chederul de la luneta;
- – 100 lei chederul de la parbriz.
Astea sunt niste costuri suplimentare numai daca nu ai trapa de fabrica si vrei neaparat.
A doua masina arata asa in momentul achizitiei (sfarsitul lunii februarie 2020) (cea alba, din stanga):

Am luat aproape toate piesele mentionate mai sus si le-am montat pe cea noua. In acest proces, am avut urmatoarele costuri:
- – 2000 ron – mutatul pieselor de mai sus pe masina noua;
- – 400 ron – demontat alarma de pe masina veche si montata pe cea noua;
- – cateva sute de lei – pentru testere si activarea optiunilor;
- – 550 ron – schimb pompa DSC si pompa frana cu senzori de pe coupe-ul de 2 litri si pus pe coupe-ul de 3 litri astfel incat sa functioneze si pe masina noua optiunea de avertizare pt presiune in roti scazuta;
- – 100 ron – tester pentru sincronizare a pompei DSC cu calculatorul masinii si activarea functiei de presiune in roti.
Toate aceste costuri nu ar trebui adunate la suma finala deoarece nu fac parte din procesul de tuning al acestui BMW e46 330 CD.
Nota! Mutatul pieselor de pe o masina pe alta a fost facuta la Tuning Lights (TPN Garage).
MARE ATENTIE!!!
- – daca lasi masina acolo, s-ar putea sa te trezesti cu jantele zgariate;
- – daca lasi o piesa in speranta ca ti-o va repara/reconditiona la un moment dat, poti sa zici ca n-ai avut-o niciodata;
- – daca rupe/strica ceva la masina (orice), nu te astepta sa recunoasca si sa inlocuiasca piesa.
Modificari facute acestui BMW e46 330 CD dupa mutatul pieselor
1. Folie pe geamuri
- – 750 ron – Folie neagra Lumar pe geamurile din spate si luneta, dar si folie de protectie UV pe geamurile din fata – facuta la AutoVad.
Nota! Am fost multumit de lucrare. Mi-a placut ca au facut tot ce le-a stat in putere sa lipeasca bine folia pe marginea lunetei, acolo unde sunt bulinutele alea mici iesite in relief.
2. Folie autocolanta neagra
- – 500 ron – folie autocolanta de culoare negru lucios
- – 400 ron – aplicare folie pe plafon si pe Shadow Line – lucrare facuta de un prieten.
3. Reparatii minore la exterior si alte ajustari modificari
- – 500 ron – reparatie bara fata si lip – facuta la Ghetto Tuning
- – 250 ron – reparatie capota – facuta la Ghetto Tuning
- – 450 ron – mini evazare a aripilor de spate – taiata buza pe interior, batuta/subtiata buza cat s-a putut si finisare buze – nu este evazarea finala, nu se calculeaza acum 🙂
- – 500 ron – schimbare bujii si releu bujii
- – 6300 ron – reconditionare turbina, EGR, injectoare, intercooler, galerie admisie, schimburi de uleiuri (motor + cutie) si alte maruntisuri – facute prin Drive Art, de pe Calea Floreasca.
Aceste costuri nu ar trebui adunate la costul final de tuning. Masina fiind adusa recent din Germania a necesitat reconditionarea tuturor acestor piese pentru confortul meu psihic si pentru prelungirea vietii masinii si a motorului.
4. Soft stage 1
- – 3400 ron – softare manuala stage 1 + dyno pana graficul arata ca la carte – in acest fel masina a ajuns de la 204 CP de fabrica (ramasi 188 CP in 2020) la 246 CP si fara sa scoata pic de fum.
Nota! De reconditionarea anexelor si de soft s-au ocupat cei de la Drive Art (patronul echipei de raliu Motorsky). Seful de acolo se pricepe tare la masini, insa din cand in cand e pe „stop” (da, ca pasarelele) si nu mai raspunde la telefon. Nu ai ce sa-i faci sa schimbi asta la el. Plus ca din cauza „ciclului”, m-a lasat cu erori pe masina si nu mi-a mai facut o ajustare de soft, asa cum ne intelesesem sa faca dupa ce aveam evacuarea gata. Ca o femeie neasumata .. 🙁
In acel moment, masina arata asa:

5. Vopsit elemente mutate de pe masina veche
- – 4500 ron – vopsit capota, portbagaj, aripi spate complete, oglinzi, eleron luneta, ornamente faruri, bara fata si bara spate + diverse ajustari de lufturi. Acest pret nu trebuie adunat la pretul final deoarece vopsitul final nu e acesta. Urmeaza mai jos :))
Nota! Vopsitul si cateva ajustari au fost facute la Venus Auto. Daca doresti vopsitorie impecabila, mai cauta. Daca doresti vopsit modest, sunt ok. Si baietii de acolo sunt ok.
6. Anulare clapete si montat dopuri
- – 200 ron – 6 dopuri
- – 200 ron – montajul lor
Nota! Clapetele au fost montate de catre cei de la Drive Art. I-am pomenit mai sus. Ei se ocupa de motorsport, cu chestii mai serioase, prin urmare m-au lasat cu o eroare pe o electrovalva. O problema prea marunta pentru experienta lor magnifica. Nici acum nu am rezolvat problema. 🙁
Dupa toate aceste ajustari si modificari si nebunii, dragul meu BMW e46 3000 diesel coupe facelift arata asa:

Apoi au urmat urmatoarele modificari 🙂
6. Grile m3 pentru aripi
- – 280 ron – grile negre cu sigla M3
7. Jante si cauciucuri
- – 4000 ron – jante noi 18 inch Japan Racing JR11 – luate de la PimpIt.ro -9,5 J pe fata si 10,5 J pe spate.
- – 700 ron – 2 cauciucuri second hand Michelin Sport Pilot cu runflat
- – 1700 ron – 2 cauciucuri noi Michelin Sport Pilot cu runflat si ExtraLoad
- – 200 ron – geometrie roti – nu mai stiu unde. Am uitat unde si sigur voi mai avea nevoie :(( . Singurii pe care i-am gasit cu elevator pe care poti urca o masina atat de joasa precum acest BMW e46 coupe facelift de 3000 cmc. Geometria trebuie neaparat facuta dupa ce schimbi dimensiunea jantelor de pe masina. Este pentru binele masinii si al buzunarului tau, pe termen lung.
8. Evazare aripi fata, aripi spate, apoi modificare bara fata si bara spate – aripile au fost crestate si evazate cativa cm. Apoi barele de fata si spate au trebuit modificate astfel incat sa vina la linie cu aripile. In acelasi timp s-au dat gauri pentru a se introduce grilele M3 pe aripi.
- – 2600 ron – toate cele de mai sus – facute la Ghetto Tunning
9. Evacuare
- – 1100 ron – tipsuri M3 cu stratul exterior de carbon – aftermarket – luate de pe AliExpress;
- – 440 ron – taiata cutia la baterie si ridicata cutia 5 cm mai sus astfel incat tipsul din dreapta sa poate fi la nivel cu cel din stanga – nu mai stiu la ce service am facut aceasta modificare;
- – 1500 ron – realizare evacuare in Y, cu tobe sport finale pe ambele trasee plus montaj tipsuri – facuta la Pilot Auto.
Poza cu unul dintre tipsuri:

Nota! Am prins greu programare la Pilot Auto, iar dupa ce am intrat la ei si am simtit pe pielea mea profesionalismul lor, mi-am dat seama de ce. Sunt buni! 😉
10. Praguri custom fibra de sticla
- – 800 ron – praguri custom, model M5, realizare de la 0 de catre Ghetto Tuning.
11. Vopsit etrieri
- – 600 ron – vopsiti rosii la Top Wheels Auto – direct pe masina. Vopseaua inca se mentine buna, culoarea este tot rosie, nu ramane lipit praf de placute pe etrieri de la o spalare la alta.
12. Nari/grile duble
- – 250 ron – nari duble pentru BMW e46 coupe facelift.
Apoi au mai urmat niste schimburi pe care nu le calculam la costul tuningului
- – 2300 ron – volanta Luk;
- – 1500 ron – ambreiaj Sachs;
- – 2020 ron – bucsi brate, flansa cardan, bucsa grup, capac motor, 2 senzori parcare, siguranta etrier, curele plus role intinzatoare si role fixe, carenaj aripa stanga, reparatie actuator;
- – 2000 ron – montajul tuturor celor mentionate mai sus plus reparatie frana de mana.
Nota! Aceste lucrari le-am facut la Airam Service. Baietii de acolo sunt foarte priceputi, cunosc bine meserie, insa as recomanda sa mergi cu piesele tale acolo. Daca iei piesele de la ei, platesti pe ele pret dublu. Ca asa e la ei. Iar daca vrei piese din gama premium, este posibil sa-ti cumpere din gama de jos si sa ti le monteze pe alea fara ca tu sa stii. Prin urmare, mare grija sa verifici cu ochii tai piesele din comanda ta inainte de a le pune pe masina. Asta ca sa nu ai surprize, ca este o practica des folosita pe acolo, din ce mi-am dat eu seama. Si probabil nu numai acolo.
13.Ambreiaj kevlar
- – 700 ron – Schimbarea placutelor de pe ambreiajul nou cu unele de kevlar pentru rezistenta sporita. – cei de la Airam Service s-au ocupat. Nu au facut ei, insa au apelat la un prieten si s-a rezolvat ambreiajul in jumatate de zi. Sunt foarte multumit pana acum de acest upgrade.
14. Extensii praguri
- – 350 ron – extensii praguri fibra de sticla – facute la Illegal Tuning.
Nota! Le-am aruncat. A spus omul ca are matrita pentru ce am nevoie, insa mi-a facut niste extensii de praguri din 4 bucati lipte. Nu am putut sa pun asa ceva pe masina. Prin urmare, nu recomand sa luati extensii de praguri de la Illegal Tuning.
- – in jur de 800 ron – extensii Maxton pentru pragurile de M5 – cumparate de la https://maxtondesign.ro/.
15. Generatoare de sunet
- – 5000 ron – un sistem cu un generator de sunet MaxHaust – luat de Black Friday, cu reducere de la 6400 la 5000 ron;
- – 2950 ron – un al doilea generator de sunet, ca sa fiu sigur ca nu regret montarea unuia singur;
- – 1000 ron – montaj generatoare de sunet la sediul MaxHaust din Targu Jiu.
Nota! Sunt foarte multumit de produse, deloc multumit de personalul MaxHaust. Daca esti din Bucuresti, poti monta acest sistem la altii care ofera acest serviciu in oras, poate ai noroc sa dai de unii mai profi. Cei de la MaxHaust mi-au promis telefonic al doilea generator, insa cand am ajuns acolo, aveau disponibil un singur generator, insa era folosit (second hand), pentru care m-au taxat la fel ca pentru unul nou. Nu e diferenta de calitate, ci doar un minus mare la lacomie. Nu vinzi produs second hand la pret de nou. Apoi i-am rugat insistent sa aranjeze cablurile frumos, insa n-au fost in stare, noroc ca m-au ajutat cei de la SoundHouse cu aranjatul cablurilor atat in torpedou, cat si in spate, unde s-au cumulat toate resturile de cabluri. Apoi, dupa ce ca mi-au luat 1000 ron pe montaj, nici macar nu mi-au setat profilele. Cica sa ma descurc.. ca ei au trecut de cele 2 ore alocate lucrarii mele si au si alta treaba.. 🙁 .. Repet: Produsul foarte ok, personalul MaxHaust este total neprofesionist.
16. Boxe
- – 1325 ron – difuzoare fata + spate + tweetere fata Audison si inele adaptoare;
- – 2190 ron – amplificator audio 4 canale cu procesare de sunet Audison
- – 490 ron – conectica pentru toate cele mentionate mai sus
- – 700 ron – montaj plus reglaj profesional sunet
Nota! Toate cele mentionate mai sus au fost facute la Brasov, la sediul celor de la SoundHouse – Pe o scara de la 1 la 10 a profesionalismului, pe ei i-as cota undeva la 12. Extrem de profi si extrem de atenti. Plus ca mi-au aranjat ce au lasat nearanjat cei de la MaxHaust.
Apoi .. pentru ca sunt buni si pe vanzari :), m-au convins sa-mi pun si niste subwoofere in portbagaj. 🙂
- – 2000 ron – 2 incinte custom (una deasupra bateriei si una pe partea opusa) din fibra de sticla, acoperite cu mocheta gri, la fel ca cea din portbagaj;
- – 1000 ron – 2 basi Hertz;
- – 600 ron – amplificator pentru cei 2 basi;
17. Stopuri
- – 1200 ron – stopuri fumurii cu led, luate de la C&O Tuning.
18. Faruri
- – 1500 ron – faruri second hand – astea putem sa nu le calculam, deoarece masina teroretic ar avea faruri 🙂 Eu am cumparat altele noi deoarece pe parcursul modificarilor precedente, oamenii care au lucrat la ele au facut traznai si achizitia unora noi era necesara pentru a avea niste faruri impecabile.
- – 200 ron – lupe faza lunga;
- – 170 ron – becuri led pentru faza lunga – la care renunt
- – 80 ron – 2 seturi de devil eyes;
- – 100 ron – bloc lumini cu functie automata;
- – 900 ron – angel eyes RGB model M4;
- – 550 ron – instalatie xenon cu drossere si lupe noi pentru faza scurta.
- – 1500 ron – montaj faruri cu toate cele de mai sus;
Montajul s-a efectuat la Xenon Tuning Garage, cu piesele lor (in afara de Angel Eyes si Devil Eyes).
Toate elementele cumparate, impreuna cu montajul lor, au ajuns la 1000 euro in cap. Dupa, aveam aceste posibilitati si multe altele:

Nota! Cosmin si cu Andrei s-au intrecut pe ei insisi, livrand o lucrare exceptionala. Au adus masina in alta epoca, au redefinit notiunea de faruri pentru E46. Lucrarea nu a fost una usoara, insa a fost o lucrare de exceptie cu care s-au mandrit si ei 🙂 Prin urmare, RECOMAND! De nota 12!
19. Reconditionare scaune
- – 400 ron – reconditionare scane fata – eliminare cute, tocituri – nu trebuie calculate la costul final, deoarece nu este element de tuning – facute de catre Cosmin de la Centrul de Piele.
Nota! Foarte multumit de lucrarea facuta de Cosmin. A lucrat frumos, a izolat scaunele, a curatat, a kituit, a slefuit, a vopsit, a lacuit. Pielea de pe scaune arata acum excelent. Recomand!
20. Splittere bara spate
- – 0 ron – splittere carbon bara spate – primite cadou de la un prieten
21. Discuri perforate si placute de frana
- – 2100 ron – discuri perforate fata / spate marca ZIMMERMANN – luate de la AutoDoc24
- – 430 ron – placute frana fata / spate marca ZIMMERMANN – luate tot de la AutoDoc24.
22. Volan
- – 2500 ron – modificare volan – remodelat ergonomic, model sport, cu alcantara in 2 culori, cusaturi in culorile M, dungi in culorile M, trimuri vopsite identic cu trimurile de M de pe masina – realizat de catre Atelierul de Volane. Bonus, mi-a refacut tapiteria de la schimbatorul de viteze cu acelasi tip de alcantara de pe volan.
Nota! Excelent pentru Atelierul de volane!!! Un mare plus la profesionalism, comunicare, dar mai ales la executie!
23. Vopsit integral
- – 500 ron – 3 teste de culoare pentru a putea alege culoarea potrivita mie. Acest cost nu se calculeaza, nefiind un cost de tuning.
- – 20.000 ron – vopsit integral culoarea rosie (nu ma intrebati despre codul de culoare, ca nu vi-l spun). In acest pret a intrat si pregatirea masinii, aranjarea la milimetru a tuturor lufturilor, acoperirea bateriei din portbagaj, montajul extensiilor de praguri, splittere spate, prindere plasa bara fata, prindere numar cu magneti, etc. Vopsitul integral s-a realizat la service-ul Cyclon MotorSport din Brasov.
24. Ceramica nano si detailing interior
- – ceramica nano in 3 straturi pentru o protectie a vopselei timp de 5 ani.
- – detailing interior profesional – curatare si improspatare a tuturor elementelor din interiorul masinii.
- – folie de protectie PPF pe capota, bara fata, praguri si partea de jos a arpilor
Pentru acest proces am apelat la profesionistii de la RALIW si toata lucrarea m-a costat 1500 euro. Acest cost a fost mic comparativ cu preturile normale deoarece ma cunosteam cu Liviu. Tocmai de aceea, ca ne cunosteam si mi-a facut o mica reducere, consider ca nu si-a dat silinta 100%, deci am avut putin de strambat din nas .. dar per ansamblu, lucrarea a fost ok.
25. Plafon negru din alcantara.
- – 200 sau 300 ron materialul (nu mai tin minte exact) – cumparat de la cineva de pe olx.
- – 1500 ron – montaj alcantara pe plafonul masinii – lucrare facuta de tapiterii de la Tapiterie auto La Sandu. Multumit de lucrare, insa m-au lasat cu ornamentele de airbag nefacute. M-am chinuit singur sa lipesc alcantara pe acele elemente firave si casante, insa am reusit. Acum e lucrarea completa.
26. Alte nebunii minore
- – 50 ron – emblema volan neagra
- – 50 ron – emblema capota neagra
- – 150 ron – completare trusa portbagaj – acum e completa, nu lipseste nimic
- – 200 ron – ornamente faruri cu capace si spritiere – cumparat second hand – deoarece cele vechi mi-au fost furate
Unele din astea le calculam, iar pe celelalte nu are rost sa le calculam deoarece nu tin de tuning si au fost diverse maruntisuri pe care am tinut neaparat sa le fac.
Cam asta a fost ultimul proiect, care s-a intins din februarie 2020 pana in 2022. La inceput am zis ca voi calcula costurile de tuning, insa mi-e groaza.
Deci daca ai deja masina si e impecabila si stii din secunda 1 ce vrei sa faci, poti ajunge la toate aceste modificari adunand sumele scrise cu verde. Daca o iei din aproape in aproape si testezi tu, poti plati mult mai mult. Sper ca acest articol sa te ajute sa nu irosesti bani de pomana si sa mergi la tinta cu orice ai avea nevoie.
In final, my precious BMW e46 330 CD facelift a ajuns asa:

Daca vreti sa calculati cat am cheltuit in total cu masina in ultimii ani, adunati preturile verzi cu cele rosii. 🙂 Totalul va depasi lejer suma de 25.000 euro. Insa voi va puteti calcula sumele pentru lucrarea de care aveti nevoie. Tineti cont ca unele sume s-au platit inainte de 2020, altele in 2020 si in 2021. Acum sumele sunt mai mari de atat ca sa faceti aceleasi lucruri.
Toate preturile au fost punctuale si NU au inclus costurile de transport ale pieselor, timpii pierduti si motorina consumata pe zeci/sute de drumuri in service-uri.
Spor la tuning!!! BMW E46 is the BEST!!!!!!!!!





