Producatorul american Rivian pune ochii pe Europa cu modelele sale electrice R2 si R3

Rivian a dezvaluit trei noi modele electrice: R2, R3 si R3X.

Cunoscuta pentru marile sale modele R1S si R1T, marca americana intra intr-o noua dimensiune, cu o gama extinsa si cu Europa in vizor.

Evenimentul organizat de Rivian pe 7 martie 2024 nu a dezamagit. Constructorul american promisese sa dezvaluie R2, un vehicul electric inspirat de R1S, dar mai mic si mai ieftin. Dar am fost placut surprinsi sa descoperim si R3, un model si mai mic, si R3X, varianta sa sportiva. Asadar, Rivian va avea in curand trei modele noi.

Rivian R2, noul rival al lui Tesla Model Y?

Rivian R2 este asteptat in 2026 in Statele Unite si in 2027 in Europa. Acest SUV electric va avea doua randuri de scaune si cinci locuri. In ceea ce priveste dimensiunile, R2 va avea o lungime de 4,715 metri, o latime de 1,90 metri si o inaltime de 1,70 metri. Aceste dimensiuni sunt foarte apropiate de Model Y si de Ford Mustang Mach-E. Pretul sau de pornire va fi de aproximativ 45.000 de dolari (circa 41.000 de euro).

In mod evident, este menit sa concureze cu pilonii segmentului, in special cu Tesla Model Y. In Europa, va concura, de asemenea, cu noile Renault Scenic E-Tech si Peugeot e-3008. Cu toate acestea, prin latura sa aventuroasa, R2 se distinge destul de mult de aceste trei modele.

Citeste si:  CFMOTO Z5 (ZForce 550) EX ’21 – Side By Side Sport

Chiar arata ca un R1S mai compact. Modelul pastreaza bara luminoasa groasa si farurile ovale din fata, o marca inregistrata care face ca un model Rivian sa fie recunoscut de la distanta. In spate, exista, de asemenea, o bara luminoasa atractiva si o mica insigna R2 in coltul inferior. Interiorul nu are nimic revolutionar in comparatie cu ceea ce Rivian ofera deja pe modelele sale actuale: doua ecrane, unul mare dedicat infotainment-ului si unul mai mic in fata soferului, pe care ruleaza software-ul dezvoltat de marca.

O autonomie de 485 km si o versiune cu trei motoare

R2, pe de alta parte, introduce un nou volan cu comenzi haptice. In mod ciudat, modelele R1 nu aveau un torpedo. Modelul R2 va avea unul. Toate scaunele de pe R2 se pliaza, inclusiv cel al soferului. De asemenea, dupa cum am citit, ne putem astepta la tehnologii de conducere autonoma destul de avansate, la fel ca pe R1S si R1T. R2 va fi echipat cu 11 camere si 5 radare. Specificatiile motorului sunt promitatoare.