Noul Audi EP4 electric, sublim si vintage in acelasi timp

La Audi, doisprezece ucenici au „e-tronizat” o masina cel putin clasica: un NSU Prinz 4L din 1971.

Audi isi prezinta tinerele talente cu un nou concept electric si vintage in acelasi timp.

Un NSU Prinz 4L construit in 1971 a fost „e-tronizat” de catre ucenicii de la Audi.

Un model conceput pentru a crea anticipare pentru urmatoarele capitole complet electrice din istoria constructorului auto

La constructorul auto german Audi, intre doua anunturi referitoare la sosirea (mult asteptata) a marcii in Formula 1, imaginatia ucenicilor are frau liber. In semn de omagiu pentru aniversarea a 150 de ani de la infiintarea sitului Neckarsulm, doisprezece ucenici de la cursurile de mecatronica auto, caroserie, constructie de vehicule si vopsitorie au creat acest nou concept EP4. Modelul se bazeaza pe NSU Prinz 4L construit… in 1971.

Cand istoria intalneste viitorul

Acest nou concept EP4 nu este in niciun caz o negare a originilor sale – dimpotriva, de fapt – si isi arata clar latura vintage. Prezinta caroseria iconica a anilor 1970, cu liniile caracteristice ale umerilor si acoperisului, toate vopsite in noile culori Audi Suzuka Grey si Brilliant Black.

Citeste si:  Totul se va schimba in strategia Toyota (spre surpriza generala)

In ciuda aspectului sau „istoric”, acest EP4 a fost modelat prin modificari majore ale sasiului si caroseriei, inclusiv o podea modificata preluata de la un Audi A1, fara a uita de franele si puntile care formeaza baza. Sub aripile hotarat musculoase se afla roti late echipate cu pneuri mult mai moderne si mai impunatoare decat cele de atunci.

Interiorul este cat se poate de discret, cu scaune Recaro Podium, o bara de protectie galbena impotriva rasturnarii si un singur ecran care afiseaza vitezometrul si computerul de bord.
In partea din spate, in locul motorului pe benzina cu doi cilindri de 30 CP, exista acum un motor electric de 240 CP (176 kW). Acesta din urma este derivat de la un Audi e-tron, dar este alimentat de la bateria lui Audi Q7 TFSI e quattro. Bateria este adapostita direct sub capota fata, in locul vechiului rezervor de combustibil.

Audi si-a confirmat deja dorinta de a „face nou din vechi”, prin intermediul proiectului MaterialLoop. Acesta presupune reciclarea cat mai multor materiale de la vehiculele vechi pentru a fabrica unitati noi.

Sursa: https://www.presse-citron.net/nouvelle-audi-ep4-electrique-a-la-fois-sublime-et-vintage/