Ma suna un blogger cu care am colaborat in repetate randuri: „Stii, m-am angajat la o firma de PR si putem sa-ti oferim serviciile x,y,z, la minunatul pret de 1000 euro + TVA, serviciu intins pe parcursul a 5 luni de zile.”
Era exact ce aveam nevoie! Eu stateam atunci in Cluj, dar m-am inteles cu el sa vin la Bucuresti la aniversarea de 9 ani a agentiei ca sa stam de vorba fata in fata si sa semnam contractul. Zis si facut!
Ajung la Bucuresti la aniversarea agentiei Creative Ideas, ma intampina repede patroana, Oana, facem rapid o poza sa ma simt bagat in seama si la sfarsitul serii imi spune ca vorbim maine la birou mai multe detalii.
Intre timp, discut cu blogerul, care parca stia ce vroiam sa aud. Unul din task-urile pe care se angajau sa le faca consta in cate un concurs pe luna pe fiecare pagina de Facebook (aveam doua, deci doua concursuri pe luna), concursuri la care eu nu trebuia sa fac nimic, pentru ca se descurca ei, ca au sponsori, ca au prieteni, ca o scoatem la capat cu maxim de beneficii si pentru mine si pentru sponsori. Una din nisele de interes este cea auto si incepe blogerul meu sa-mi spuna ca facem concurs la care se vor castiga cauciucuri Michelin, ca vom face concurs pentru castigarea unui test drive la Toyota, ca facem sa fie bine.
Trebuie sa mentionez ca blogerul nostru nu este unul cel mai onest, nu prea tine la cuvantul lui, in repetatele randuri in care am colaborat, a trebuit sa ma rog de el sa faca ce a promis si am observat ca el merge pe principiul „Hotul neprins e negustor cinstit”, adica trebuia sa-mi scrie articole unice, dar cand in verificam, observam ca bucati intregi din articole erau copiate cuvant cu cuvant, deci a vazut o data ca-l verific, de doua ori, el aproape de fiecare data imi dadea articole copiate partial sau integral.
Ma rog, avand in vedere ca acum era angajat si avea responsabilitati si nu mai facea nimic de capul lui (sau asa speram) imi sclipeau ochii deja la gandul ca acele concursuri vor avea intr’adevar impact.
Buun .. Ma duc a doua zi la birou la ei si incepem sa discutam mai amanuntit, sa vorbim despre contract, toate bune si frumoase atunci, ca la orice inceput. Oana (patroana) cred ca a stat mai putin de 5 minute sa vorbeasca cu mine, s-a scuzat frumos ca are niste urgente, nu mi-am dat seama atunci ca ea de fapt nu dadea 2 lei pe castigarea unui client nou si pur si simplu nu avea timp de pierdut pentru 1000 de euro + TVA si nu o interesa ce se intampla, cu toate ca, pe baza intamplarilor anterioare cu blogerul, singurul motiv pentru care am acceptat colaborarea era faptul ca totul de desfasura prin agentie, deci, teoretic, ar fi trebuit sa fie cineva responsabil de buna desfasurare a serviciului.
Semnam contractul, le transfer 500 euro + TVA in cont, urmand ca dupa 2 luni sa le mai pun 500 euro + TVA si se apuca blogerul nostru de treaba. Vedeam entuziasmul in vorbele lui, parea ca vrea sa se implice si sa dea tot ce poate mai bun din el, dar din pacate mierea a tinut doar o saptamana. Timp de o saptamana, serviciul s-a desfasurat impecabil, am fost foarte multumit, apoi totul s-a naruit, nu s-a mai vazut nici un strop de implicare si rezultatele s-au diminuat de la o zi la alta.
Dupa vreo 3 saptamani de serviciu, adica dupa vreo 2 saptamani de servicii jalnice, (in 26 februarie) ii scriu Oanei un email in care imi spun of-ul, sperand ca va lua masuri si ca serviciul se va intoarce la normalitate. NICI UN RASPUNS DIN PARTEA EI!
Dupa alte doua luni ii scriu din nou (pe 25 aprilie) si ii spun ca a trecut atata timp, iar serviciile nu s-au efectuat nici macar pe prima luna, adica au trecut vreo 2 luni jumate si nici pe prima luna nu s-au livrat serviciile din planificare.
Ah .. am sarit peste partea cu concursurile. Mi s-au promis concursuri atractive, cu texte atractive si facute in asa fel incat sa primeasca multe like si share, am stabilit ca se vor face pagini speciale cu termeni si conditii, ca sa fie totul legal si transparent, sa nu se „supere” Facebook pe noi si sa imi inchida paginile. Si vine ziua lansarii concursului, care oferea urmatoarele premii (o mini trusa de voiaj, un miniventilator portabil si un aparat de unica folosinta pentru un selfie):
Iar ca si text, oamenii trebuiau sa scrie comentariu cu ce premiu isi doresc dintre cele 3 inutilitati. Aveam e pagina peste 40.000 de fani si am primit la concurs 16 comentarii si 16 share-uri. SUPER CONCURS, ASA-I? Noi facem totul, tu nu trebuie sa faci nimic, ne ocupam si facem sa fie bine, spuneau ei. Mda .. Eu n-as fi participat in veci la un asemenea concurs, cu o asemenea prezentare, ma mir ca s-au gasit 16 insi sa comenteze..
Pe cea de-a doua pagina s-a postat un link catre o postare de pe blogul personal al celui ce se ocupa de concurs, in care se ofereau 2 bilete la cinema. Deci nici macar nu a postat pe pagina de facebook concursul, ci a postat un link catre pagina lui, promovandu-si blogul lui. Am fost revoltat de-a dreptul, dar a zis ca face alt concurs. In ce a constat cel de-al doilea concurs? Premiul era cartea „Al cincilea val” si tot ce trebuia sa faci este sa scrii DE CE VREI ACEA CARTE? Oare cate comentarii s-au strans la acest concurs? NICI MACAR UNUL.
De ce poti sa vrei o carte? S-o citesti, doar nu o vrei pentru ca n-ai hartie igienica .. pardon ..
Sa revenim la 25 aprilie, data in care i-am scris patroanei agentiei Creative Ideas, Oana, ca ori facem treaba asa cum ne-am inteles ori imi opreste banii pe o luna, chiar daca serviciul era departe de a se fi terminat pe prima luna, iar diferenta mi-o trimite inapoi. De data asta a raspuns, spunandu-mi ca ea nu are colaborari pe asa de putini bani si ca blogerul nostru nu mai lucreaza la agentie, dar o sa vorbeasca cu el si stabilim apoi ce suma sa-mi inapoieze. Apoi iara NICI UN RASPUNS.
In contract am stabilit penalizati pentru fiecare, in cazul in care nu isi respecta partea de invoiala. Vazand o asemenea nesimtire, pe 4 mai ii scriu din nou, spunandu-i ca doresc returnarea sumei pentru care nu s-a prestat nimic plus penalitati, pentru ca au trecut luni de zile si nici macar serviciul pentru prima luna nu se incheiase. Imi raspundea numai in scarba si dadea vina numai pe bloger, cu toate ca contractul era semnat de mana ei. 0 RESPONSABILITATI din partea ei.
I-am trimis X email-uri ca sa-mi recuperez banii, a inceput sa negocieze cu mine prin email, ma mintea ca nu gaseste contractul, ca nu mai stia cati bani si ce trebuia facut, timp de 3 saptamani m-a mintit ca azi face plata, maine face plata, vroia saptamana asta sa faca plata, dar pana nu i-am trimis plangere la sediu, facuta de un avocat, nu m-a luat in serios deloc. Intr-un final, pe data de 21 mai imi face plata cu diferenta de bani pentru lunile care erau platite dar nu s-a lucrat, fara penalitati, iar prima luna era oprita toata, chiar daca serviciile pe alea luna nu se incheiasera.
Dovada pentru toate astea imi stau contractul si toate email-urile trimise si primite de la ea.
Stau sa ma gandesc ca daca nu insistam atata, doamna Oana ramanea cu o gramada de bani pentru care n-a facut nimic. Stau si ma intreb:
- oare toti angajatii Creative Ideas lucreaza fara pic de responsabilitate?
- oare asa procedeaza agentia Creative Ideas cu toti clientii?
- oare un client nu trebuie anuntat cand persoana responsabila de poiectul lui a plecat din firma si l-a lasat de izbeliste?
- oare 1000 de euro + TVA sunt bani pentru care merita sa-ti bati joc de cineva?
- oare agentia de PR Creative Ideas are atatia bani incat un client de 1000 de euro + TVA merita batjocurit?
Site-ul agentiei de PR si marketing: www.creativeideas.ro
Deci aveti grija la serviciile cui apelati. Daca vi se pare catusi de putin ca ceva nu e in regula, atunci cu siguranta ceva nu e in regula si n-as trebui sa va implicati. Chiar daca aveti nevoie mare, asa cum am avut eu. M-am fript. Nu va frigeti si voi!
Daca aveti o poveste asemanatoare, buna sau rea, folositi cu incredere formularul de contact si trimiteti-o pentru a fi publicata.