Nav Communication – de ce sa nu lucrezi cu aceasta firma de gazduire web

gazduire web nav communication

Ma numesc Juhasz Sebastian si scriu acest articol ca urmare a experientei mele cu aceasta firma de gazduire si alte servicii web.

Povestea incepe asa: au inceput sa expire domeniile .ro la sfarsitul anului 2018, iar cei de la NAV Communication capturau foarte multe domenii. Le-am dat un email si au spus ca putem colabora numai daca sunt client de-al lor. Prin urmare, am cumparat un domeniu si am devenit client de-al lor. In scurt timp am primit acces la platforma lor de licitatii pentru capturarea domeniilor.

In discutiile noastre, i-am intrebat daca voi avea surprize la licitatii, adica daca vor exista cazuri in care licitatiile vor fi falsificate de ei sau crescute artificial de catre ei.

Intrebarile mele exacte,  luate cu copy/paste din mesajul catre ei sunt urmatoarele:

  • 2. cam ce sanse avem (procentual vorbind) ca echipa nav sa participe la licitatii si sa le creasca artificial?
  • 3. cam ce sanse avem (tot procentual vorbind) ca „ideea” mea de domeniu sa fie interesanta si pt dvs. si sa nu mai primesc domeniul daca il prindeti?

Am primit un raspuns ambiguu, de genul „Cum poti sa intrebi asa ceva? Uite cine suntem noi” .. urmat de un link catre pagina lor „despre noi”.

Raspunsul lor arogant si ambiguu nu m-a lamurit, insa nu aveam de ales decat sa merg pe mana lor.

Sa incepem:

De ce Nav Communication nu sunt deloc profesionisti?

Printre zecile de firme ce se bateau sa captureze domenii, doar NAV Communication te obligau sa-ti alimentezi anticipat contul cu bani ca sa poti participa la licitatii. Adica trebuia sa platesti anticipat licitatia, chiar daca nu capturau ei domeniul. Iti returnau banii inapoi in contul de pe platforma lor, dar nu se procedeaza asa. Toate celelalte firme iti facturau DUPA capturarea domeniilor. Ei erau mai cu mot. Disperati dupa bani. Ma rog..

Pentru o scurta perioada de timp am mers cu niste preturi standard si acceptabile pentru capturarea de domenii. Din cate mi-am dat seama, nu aveau foarte multi clienti pe care i-au accepat la licitatii, astfel ca licitatiile erau umflate artificial de catre ei .. si umflate bine. Cand au vazut ca nu raspund la „provocarile” lor, au dublat suma minima de la care incepea o licitatie, de la 50 euro au crescut la 100 euro pe domeniu, indiferent cat de slab era. Partea proasta este ca au facut asta fara sa anunte, n-au fost in stare sa trimita un email de atentionare, iar in acea seara am introdus pentru capturare 4 domenii si mare mi-a fost mirarea ca din cont au „disparut” 400 euro in loc de 200. Iar cand i-am confruntat, au spus ca astea sunt noile reguli si de acum mergem cu 100 euro minim, iar la rugamintile de a anula capturarea celor 4 domenii din acea seara, raspunsul lor a fost unul clar negativ. Na poftim! .. 🙁

Citeste si:  Adaosuri la emag de 100%? Serios?

De ce Nav Communication sunt disperati dupa bani?

Pe langa cele de mai sus, pe parcursul discutiilor noastre, mi-au spus ca ei pot returna bani clientilor o singura data, in decursul a 15 zile, adica la sfarsitul perioadei de licitatii, daca ramaneam cu bani in cont, as fi putut sa ii retrag fara probleme. Am depus 400 euro cu cateva zile inainte de terminarea perioadei de eliberare a domeniilor (ca sa ma incadrez in cele 15 zile), perioada in care au capturat un singur domeniu, deci am ramas cu 300 euro in cont, bani pe care n-au vrut sa-i inapoieze nicicum, dupa .. poate chiar zeci de mesaje trimise catre ei si insistente.

Au spus ca acei bani sunt trimisi la ei si ca sunt obligat sa folosesc serviciile lor de acei bani. NU VREAU SA FOLOSESC SERVICIILE LOR DE ACEI BANI. VREAU BANII INAPOI.

300 euro nu sunt 30 de lei .. sunt bani sechestrati, pentru care n-au prestat niciun serviciu.

Later edit: dupa 11 luni de zile, NAV Communication mi-au returnat suma de bani in cont, dar numai dupa ce am facut cerere speciala invocand rezilierea contractului si retragerea de bani. Consider restituirea sumei datorate un gest de buna credinta din partea lor, ce le-a mai spalat putin din pacate, dar in acelasi timp si o recunoastere a culpei pentru situatia creata. Nu se procedeaza asa, insa dupa 11 luni, e mai bine decat deloc..

Citeste si:  Top Lac Service - un service auto din Bucuresti care m-a fericit :)

De ce sa nu lucrezi cu firma de gazduire Nav Communication?

Pai .. din mai multe motive:

  1. Cel mentionat mai sus, in care m-am milogit 11 luni de ei sa-mi dea banii inapoi, iar apoi urmand sfatul unui avocat, am reusit sa imi recuperez banii
  2. Din cauza TVA-ului. Au schimbat de multe ori sistemul de plata si felul in care percepeau TVA, iar de fiecare data incercau sa incaseze TVA de 2 ori. Adica imi luau de pe card sa zicem 300 euro plus TVA, TVA-ul nu-l afisau ca si credit in contul meu, afisau doar 300 euro, iar in momentul in care adaugam un domeniu pentru capturare, mi se extrageau din cont minimul de 100 de euro PLUS TVA. Deci retineau TVA-ul din prima, apoi il mai retineau si a doua oara din creditul meu disponibil. Mi-au trebuit zeci de mesaje si ore de certuri cu ei sa-i fac sa inteleaga ca nu-i corect ce fac si ca ma fura.
  3. Personalul NAV liciteaza si ei pentru a creste sumele sustrase de la clienti. Am patit asa cu domeniul serverededicate.ro, care acum se afla in posesia lor.
  4. Nu mi-au dat domeniile capturate chiar daca la sfarsitul licitatiilor eu am fost castigatorul licitatiei. Au existat 3 cazuri in care la sfarsitul licitatiilor, respectiv ora 23 fix, conform platformei lor si confirmarilor trimise pe email, eram castigatorul licitatiilor, iar dupa ce au capturat domeniile, nu le-au introdus in contul meu, ci le-au pastrat pentru ei. Le-am dat print screen-uri pe email. Ar trebui sa le aiba. Eu nu am sters email-urile de la ei, le am si acum. Raspunsul lor a fost ca cineva a licitat in ultimul moment, fapt ce a dus la pierderea licitatiei. Nu a licitat nimeni. As fi primit email de avertizare, insa n-am primit nimic. Domeniile la care am castigat licitatia si nu mi le-au mai dat sunt: tapet.ro, device.ro si auralb.ro. Cu ultimul domeniu am avut noroc ca am facut print screenuri pe alte platforme de licitatii si le-am trimis lor sa vada ca lumea nu s-a inghesuit sa se lupte pe acel domeniu, deci n-ar fi avut clienti pentru vanzarea lui, iar dupa cateva insistente mi l-au bagat in cont. Celelalte doua domenii au ramas la ei, chiar daca eu am fost castigatorul licitatiilor. Domeniile inca se regasesc pe platforma lor, la vanzare, iar la rotld se vede clar ca domeniile sunt inregistrate pe numele lor, deci nu a castigat nimeni altcineva domeniile, ci ei le-au capturat pentru ei si nu mi le-au mai dat. Domeniul tapet.ro l-au schimbat de pe numele lor si l-au pus pe persoana fizica, insa domeniul device.ro inca figureaza pe numele lor. Adica domeniul tapet nu mai e afisat la rotld cu datele lor, chiar daca redirectioneaza catre pagina lor de domenii premium.
  5. Pentru ca m-au amenintat cu judecata. Acest articol a fost mult mai stufos, cu argumente, mesaje, poze si dovezi, insa in urma intimidarilor si minciunilor pe care le sustineau cu atata tarie, am decis sa scurtez articolul pe cat posibil si sa va las pe voi sa decideti daca doriti o colaborare cu firma de gazduire web NAV Communication.
Citeste si:  Suspensia pe aer AirRide Custom Romania - bani aruncati pe geam

Sper ca orice cititor al acestei intamplari sa se gandeasca de 7 ori inainte sa intre in contact cu firma de gazduire NAV Communication. Sunt sigur ca argumentele ramase sunt suficiente pentru ca voi sa luati o decizie corecta in privinta colaborarii cu ei.