In ultimii cativa ani, prezenta firmelor in mediul online a devenit o un lucru de la sine inteles, pentru multe dintre ele fiind o necesitate reala. Costurile mici aflate intr-o continua scadere au oferit accesul la astfel de servicii si firmelor mici ce nu se bucura de un buget tocmai mare. Astfel, marketingul online a fost foarte rapid dezvoltat si plicat diferitelor arii specifice domeniului online.
Asadar, odata cu raspandirea Internetului si atingerea unei mase critice de utilizatori, firmele cu activitate de comert, analistii si specialistii in marketinf s-au gandit ca ar merita investit efort in punerea la punct a unor tehnologii care sa poata transforma surferii web in potentiali clienti. La inceput, procesul de creare magazin online nu semana cu nimic cu cel al zilelor noastre. Website-urile firmelor contineau doar informatii de contact, oferte promotionale, si cataloage ale produselor sub forma unor pagini HTML statice. Lansarea unei comenzi de cumparare se putea face via fax, telefon sau email.
Pentru a putea intra in posesia produselor, clientul in cauza trebuia sa achite contravaloarea produsului iar banii sa parcurga drumul de la client la comerciant. Plata se putea face prin mecanisme clasice, catre un cont deschis de vanzator la o banca, lucru care presupunea deplasarea clientului in cauza la sediul unei institutii cu profil bancar pentru a depunde banii . Pentru a demara procesul de livrare a produselor, comerciantul cerea confirmarea efectuarii respectivei plati prin fax.
Tehnologia “shopping cart” sta la baza oricarui proces de comert electronic. Acesta este de fapt sistemul ce permite sa fie expuse imagini ale produselor, descrieri si preturi. De asemenea, acesta este mecanismul care permite clientului sa aleaga cantitatea de produse pe care doreste sa o cumpere, face inregistrarea si verificarea , calculeaza si afiseaza valoarea totala a cumparaturilor, incluzand si taxele de transport daca este cazul.
In ultimii ani, comertul electronic a devenit una dintre solutiile integrate pa care le ofera mediul Online. Procesul de creare magazin online poate asigura o multitudine de plicatii si de furnizori de servicii online ce conlucreaza intr-o sincronizare perfecta pentru ca un magazin online sa poata functiona.
Acum, intregul proces de comert online s-a schimbat dramatic fata de cele expuse acum. Procesul de creare magazin online se bazeaza pe acceptiunea ca intregul proces se va desfasura online: de la alegerea produsului, la plasarea comenzii si achitarea pretului.