Etape de cunoscut pentru a-ti planifica bugetul de marketing

Un numar destul de mare de companii comit erori fundamentale atunci cand vine vremea stabilirii unui buget de marketing ceea ce aduce cu sine cheltuieli inutile si ocazii ratate.

Adesea, proprietarii de companii nu acorda timp suficient planului de marketing, se grabesc sa ia decizii. Un buget de marketing reprezinta o unealta importanta pentru a intelege ce urmeaza sa faci si cum sa obtii cele mai bune rezultate.

Defineste-ti strategia si planul de marketing. Un buget de marketing este pur si simplu un instrument care te ajuta sa iti realizezi obiectivele de afaceri. Daca aceste obiective nu sunt clare, atunci trebuie sa elaborezi impreuna cu o echipa strategii zilnice ceea ce dureaza. Acest lucru trebuie sa includa obiectivele pentru lunile si anii urmatori precum si un plan de actiune care sa iti permita sa le atingi pe toate.

Nu poti stabili un plan de marketing daca nu cunosti orientarea companiei tale.

Calculeaza-ti cheltuielile de marketing actuale. Apoi urmeaza sa determini suma pe are o cheltui actualmente pentru activitatile de marketing si sa furnizezi detaliile fiecarei cheltuieli in parte vizand sa promovezi compania ta in special publicitate digitala si traditionala, personal marketing (intern si extern), unelte de gestiune, evenimente si materiale (articole promotionale, pliante, esantioane, panouri).  Numeroase cheltuieli de marketing sunt gresit plasate in buget.

Citeste si:  Sfaturi pentru un marketing de continut care iti vor facilita viata

Optimizeaza eforturile. Datorita acestor informatii vei fi in masura sa stabilesti un buget de marketing pentru anul ce vine. Priveste fiecare cifra inscrisa la fiecare post bugetar si determina daca este necesar sa o modifici in functie de planul tau de dezvoltare. Spre exemplu, daca planul tau este acela de a creste cu 20% vanzarile poate ar trebui sa iti actualizezi site-ul web, sa achizitionezi mai mult spatiu publicitar sau sa recrutezi mai mult personal marketing.