Chiar daca nu esti un specialist in marketing, in calitate de gestionar de firma, ai decizii de luat, decizii pertinente. Fie ca esti cunoscator sau nu ale tainelor marketingului, cu siguranta ca ai o firma de condus sau cel putin un departament de rentabilizat.
Dar pozitia ta in segmentul marketingului va face diferenta in ceea ce priveste impactul si performantele sale.
In acest caz, iata care sunt cele 3 lucruri la care ar trebui sa te gandesti foarte bine atunci cand trebuie sa iei cele mai importante decizii.
Pana unde mergi cu marketingul la tine in firma? Segmentul de marketing ar trebui sa aiba o importanta capitala in cadrul firmei tale, care nu se limiteaza doar la publicitatea dedicata consumatorilor. Marketingul inseamna in primul rand propria perceptie pe care o ai cu privire la propria firma pe piata. Dar si cea cu privire la angajati, la clienti si la comunitate.
Ce parte din buget aloci acestui segment? Din momentul in care iti vei da seamna cat de valoroasa este firma ta, poti sa stabilesti si bugetul pe care doresti sa il folosesti pentru a elabora un plan. Poti consulta in acest caz un specialist care sa te sfatuiasca si sa te ajute in demersul tau.
Cum poti orchestra ansamblul marketingului? Cu siguranta ca stii un lucru- chiar daca esti gestionar de firma, nu esti expert in marketing. Si nu prea conteaza bugetul disponibil. Cel mai bine ar fi sa investeti si in serviciile unui specialist in marketing. Va fi in masura sa interpreteze cel mai bine viziunea ta si sa puna la cale cel mai bun plan pentru dezvoltarea firmei.
Daca vei incerca sa te descurci singur, vei pierde foarte mult timp, pentru rezultate foarte mici.