In urma cu aproximativ doua decenii, in incercarea de a-si apropia industria de vinuri Napa, mai de succes, multi produccatori de vin Sonoma au interzis sa faca spectacolul pe drum. Pe marile piete din tara, degustarile de vin Sonoma, cinele si evenimentele „intalnask vinificatorul” s-au dovedit de succes. Dar, in calitate de expert in promotie, Tom Wark, proprietarul Wark Communications, a declarat recent, „Teoria marketingului bulgariului de zapada… educe un nucleu solid de persoane cheie pe o piata. Ei duc povestea unui public mai larg. Problema este ca… este scump ”.
Pentru vinariile de astazi, exista o alta cale, care s-a construit febril in ultimul deceniu. In 2005, cand o decizie a Curtii Supreme a deschis transportul direct de la vinicole catre consumatori, penetrarea social media in SUA a fost de doar 5%. Doi ani mai tarziu, Twitter a fost de aproximativ 60.000 de tweeturi pe zi. In 2009, un studiu eMarketer a afirmat: „Vor fi 18 milioane de adulti americani care vor accesa Twitter pe orice platforma cel putin lunar… Utilizarea va ajunge la 26 de milioane de adulti americani in 2010.” In 2010, un studiu al Centrului de Cercetare Media a prezis ca peste 50% dintre marketeri vor folosi social media pentru a-si transmite mesajul.
De asemenea, in acel an, un articol despre Entuziastul vinului si-a informat cititorii ca „… 700.000 de oameni privesc videoclipuri legate de vin in fiecare luna. Exista peste 7.000 de tweeturi de vin pe zi si peste 1.300 de bloggeri care se concentreaza pe vin. Iar experienta vinului a devenit portabila, cu peste 300 de aplicatii pentru iPhone. ”Pana in 2013, aproximativ 90% dintre consumatorii de vin foloseau Facebook cel putin 6,2 ore pe saptamana, iar vinariile devenisera al treilea subiect cel mai popular pe Pinterest.