Filiala grupului chinez ByteDance isi continua dezvoltarea in Statele Unite ale Americii in ciuda amenintarii cu interdictia care planeaza deasupra capului sau.
Functionalitati noi
Intr-un articol publicat de catre Financial Times, TikTok isi prezinta noile functionalitati de monetizare care vin sa concureze cu platforme precum Pinterest sau Instagram in comertul online pentru a seduce marcile si creatorii.
Chiar daca inca sunt confruntati cu incertutudinea legata de represiunea administratiei americane impotriva companiilor tehnologice chinezesti, platforma de distribuire a clipurilor video isi continua expansiunea prin intermediul prezentarii unor noi functionalitati cu destinatie de marca. Strategia este dubla pentru companie: ar urma sa profite de boom-ul vanzarilor online legate de masurile de restrictii sanitare si ar urma sa evite plecarea unora din cei mai buni creatori care ar putea sa se concentreze pe alte platforme.
Reteaua sociala a anuntat deci recent ca trei noi functionalitati urmeaza sa fie disponibile pe sol american. Prima se refera la afiliere: cei mai populari utilizatori vor putea sa partajeze linkuri spre produse pe care utilizatorii TikTok le vor cumpara si ei vor primi un commision. A doua este o “unealta catalog” care le permite marcilor sa isi prezinte produsele sub forma de vitrina. Ultima functionalitate si cea mai surprinzatoare este o functionalitate “livestreaming”. Este vorba despre o versiune mobila de shopping cu ajutorul careia utilizatorii pot cumpara produse in doar cateva click-uri dupa ce le-au vazut in direct.
Nu este prima data cand TikTok incearca sa se impuna pe domeniul e-commerce si prezentarea acestor noi unelte nu este decat o continuare logica pentru aceasta companie. La sfarsit de an 2020, reteaua sociala incercase deja o experienta de vanzare in direct cu Walmart si a facut un parteneriat cu Shopify. Platforma merge astfel pe urmele Pinterest sau Instagram care au profitat de pandemie pentru a-si spori veniturile publicitare.