Dieta Martha’s Vineyard: ce se ascunde in spatele acestei diete extreme care promite o pierdere majora in greutate

Dieta Martha’s Vineyard promite o pierdere in greutate de 9 kilograme in 21 de zile. Cu toate acestea, ar trebui evitata… Explicatii.

Primul lucru care trebuie stiut: Martha’s Vineyard nu este o persoana, ci un loc. Aceasta mica insula din statul american Massachusetts este „destinatia” preferata a vedetelor, Bill Murray, Barack Obama, Oprah Winfrey, Bill Gates si chiar cuplul Clinton facand vizite regulate…

Regimul Martha’s Vineyard isi ia numele de la Martha′s Vineyard Holistic Retreat, un centru de fitness situat pe insula. In prezent inchis, acesta era condus de Dr. Roni DeLuz, un naturopat specializat in detoxifierea colonului, care este, de asemenea, asistent medical si hipnoterapeut.

Dieta Martha’s Vineyard: cum functioneaza?

Promisiunea dietei Martha’s Vineyard este ispititoare: o pierdere in greutate de aproximativ 9,5 kilograme in doar 21 de zile. Cu alte cuvinte: slabiti 3 kg in aproximativ 1 saptamana.

Populara printre o serie intreaga de celebritati (printre care si topmodelul Gisele Bündchen), dieta Martha’s Vineyard consta in a consuma numai alimente lichide timp de 21 de zile pentru a „detoxifia” organismul.

„Absorbite in fluxul sanguin intr-o clipita, [substantele] [continute in sucuri, ciorbe, supe…] stimuleaza celulele adipoase, care elibereaza deseurile si acizii grasi depozitati”, spune doctorul Roni DeLuz.

Alimentele pe care le consumam zilnic, bauturile pe care le consumam (ceai, cafea, alcool) si chiar si aerul pe care il respiram contin substante nocive care se acumuleaza in corpul nostru si de care trebuie sa scapam”, explica naturopata. De aceea, trebuie sa ne detoxificam organismul 21 de zile sau de 4 ori pe saptamana pe an”.

Citeste si:  Dieta Dash

Dieta Martha’s Vineyard: ce poti manca?

Atentie, dieta Martha’s Vineyard este extrema! Iata o zi obisnuita:

7 a.m.: 1 ceai de plante + 1 suc de lamaie stors,

9 a.m.: 1 suc de fructe proaspat facut in casa + 1 pumn de fructe de padure rosii,

10 dimineata: 30 de minute pana la 1 ora de yoga, stretching sau mers pe jos,

ora 11: o supa de legume facute in casa,

la pranz: un tratament corporal (scrub, hammam, sauna etc.),

13:00: 1 suc de legume,

14.30: un tratament facial (baie de aburi, masca hidratanta, scrub etc.),

ora 15.00: 1 suc sau o supa de legume facut in casa,

ora 15.30: 30 de minute pana la 1 ora de odihna (lectura, somn, activitate manuala nesportiva etc.),

ora 17.00: 1 supa de legume facuta in casa.

Dieta Martha’s Vineyard: in practica. In cadrul dietei Martha’s Vineyard, trebuie sa repeti aceasta zi tipica timp de 21 de zile la rand, in fiecare an. O versiune „light” a acestei diete propune repetarea ei timp de doar o saptamana, dar de 4 ori pe an.

Dieta Martha’s Vineyard: alimentele pe care trebuie sa le alegi. Pentru sucurile si supele de legume, Dr. Roni DeLuz recomanda sa optezi pentru legumele crucifere – conopida, varza, broccoli, ridichi, napi, creson, rucola, mustar, frunze de mustar, varza de Bruxelles, bostan, bostan elvetian etc.

Citeste si:  Cum sa castigi batalia slabitului cu dieta de slabit care functioneaza

In ceea ce priveste fructele, naturopata recomanda fructele rosii (ciresele si afinele, in special) si fructele bogate in betacaroten, precum mango, nectarine, piersici si portocale.

Dieta Martha’s Vineyard: alimente interzise. Concret, toate alimentele solide urmeaza sa fie interzise in cadrul acestei diete extreme.

Dieta Martha’s Vineyard: ce parere avem?

Dieta Martha’s Vineyard: punctele pozitive. Nu sunt prea multe. In primul rand, dieta Martha’s Vineyard ne incurajeaza sa mancam mai multe legume, in special crucifere, despre care se stie ca reduc riscul cardiovascular si furnizeaza o serie de micronutrienti utili (vitaminele B, vitamina C etc.). In al doilea rand, aceasta dieta drastica ne incurajeaza sa avem grija de noi insine prin sesiuni zilnice de exercitii fizice si perioade de odihna.

Dieta Martha’s Vineyard: punctele negative. Sunt multe dintre ele. In primul rand, pentru ca nu furnizeaza suficiente calorii si nu contine practic nicio proteina, dieta Martha’s Vineyard duce invariabil la oboseala si la posibile carente.

In al doilea rand, pentru ca dureaza mult timp (in mod ideal, 3 saptamani!), dieta Martha’s Vineyard poate duce la un sentiment de frustrare… care duce inevitabil la pofte alimentare, devastatoare atat pentru silueta, cat si pentru moral. O masa de exceptie din cand in cand poate ajuta… dar de multe ori nu este suficienta.

Citeste si:  Alimentatia de tip vegetarian ne asigura un corp sanatos si subtire?

In sfarsit, pentru ca nu exista o faza de stabilizare (cu alte cuvinte, revii la un regim alimentar normal imediat dupa cele 21 de zile de dieta), dieta Martha’s Vineyard este un exemplu tipic de dieta yo-yo: kilogramele pierdute cu greu revin in forta la sfarsitul celor 3 saptamani si este posibil chiar sa te ingrasi si mai mult…

Pe scurt, inainte de a incepe dieta Martha’s Vineyard, este esential sa ceri sfatul medicului sau al dieteticianului-nutritionist.

Sursa: https://www.femmeactuelle.fr/minceur/regimes-guide/regime-marthas-vineyard-ce-qui-se-cache-derriere-cette-diete-extreme-qui-promet-une-importante-perte-de-poids-2150293