Dacia Duster, ca un tanculet de razboi, locul 7 in Europa

Cum au ascuns Dusterul pe Transfăgărăşan

Înainte de lansarea oficială de la Geneva, SUV-ul de la Dacia a fost testat în secret pentru o săptămână în munţii Făgăraşului

Dinspre Mioveni spre Tranfăgărăşan se ajunge numaidecât. Când planul e ultrasecret pentru că e vorba de teste la care trebuie supusă o maşină ce nu a apărut încă pe piaţă lucrurile se complică teribil. Inginerii de la Mioveni s-au priceput să camufleze însă pentru câteva zile, noua afacere. Maşina, deşi încă nefinisată arăta de la marginea şoselei ca un mic tănculeţ de război. Îi lipsea turela şi băţul de la mitralieră. Aşa cum se vedea din şosea, noua concepţie de la Dacia nu avea cum să atragă atenţia decât ochiului avizat al ziaristului specializat în auto. Cu toate acestea la sfârşitul lunii noiembrie, a anului trecut au apărut primele fotografii spion cu SUV-ul de la Dacia, făcându-şi loc pe şoseaua liberă ca pasărea cerului a Tranfăgărăşanului. În martie la Geneva, Duster a şocat prin simplitate şi eleganţă. Primul SUV românesc era cel mai ieftin de pe piaţa mondială, cu un preţ de pornire cu toate taxele incluse de la 10.950 de euro.

Aprecieri: un SUV adevărat, o bestie frumoasă

La lansarea Duster de la Geneva au fost prezenţi oficialii de la Renault şi Nissan, dar au asistat şi cei de la Mitsubishi şi Saab, pentru că standul lor era apropiat de cel al Dacia. „Era pentru prima dată când nu am mai venit de mână cu Renault”, spunea Constantin Stroe, şeful de la Mioveni. Duster va ajunge şi pe piaţa din Anglia, dar abia în 2012, an în care Uzina de la Moveni pregăteşte lansarea unui alt model Dacia. Cel mai probabil. De această dată inginerii de la Mioveni au în lucru o maşină de clasă mai mică, cel mai probabil o variantă doar pentru oraş.

Citeste si:  Căștile moto - un element sigur, elegant și obligatoriu pentru fiecare motociclist

Dacia Duster locul 7 -„Maşina anului 2011 în Europa”

Primul loc a fost ocupat de Nissan Leaf (de zici că e vreun juice). O maşină electrică cu „emisii zero”. În fine….una peste alta, Dusterul a intrat in finală! Vedem în Top 7 vreun Mertzan, BMW, Audi, VW? Nu! Rămâne însă de apreciat faptul că Dacia Duster este singurul SUV care a ajuns până în finală în toată istoria de 47 de ani a competiţiei „Car of The Year”. Poate vom câştiga data viitoare, odată cu lansarea mult anunţată, Dacia Citadine.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *