Este vorba despre a doua sa piata, dupa China
In paralel cu Lucid Motors, o marca californiana, principalul adversar pentru Tesla in China este NIO, o marca lansata in 2014 care tocmai si-a anuntat aparitia in Europa. Pe data de 6 mai, in cadrul unei conferinte, marca si-a anuntat in mod oficial sosirea pe piata internationala si calendarul sau prevede primele vanzari incepand cu al treilea trimestru al acestui an.
NIO soseste in Norvegia
Sosirea NIO pe piata europeana nu este o surpriza pentru nimeni deoarece constructorul anuntase inca din 2020 ca vrea sa cucereasca si aceasta piata. Pentru aceasta sosire importanta a ales sa isi aseze valizele in Norvegia, acolo unde piata aproape si-a terminat tranzitia spre masinile electrice.
NIO nu soseste ca un debutant pe piata.
In China a comercializat deja 100 000 de exemplare (din care 50 000 in doar sase luni). Strategia sa de comercializare in Norvegia va fi similara cu cea din China, va propune pentru inceput spre vanzare modelul SUV ES8. Nosua sa berlina de lux ET7 va sosi abia in 2022.
Primul centru de service si de livrari NIO din Norvegia se va deschide in Oslo in septembrie 2021. In 2022, reteaua se va extinde la scara nationala. Pentru a le oferi utilziatorilor o experienta de service premium va dura putin, de aceea totul va fi gata abia in 2022.
Cat despre reteaua de incarcare, NIO urmeaz pasii lui Tesla si a actualei sale strategii chinezesti. In program, o retea home constituita din Nio Power Swap. Obiectivul in Norvegia este acela de a deschide suficiente statii de incarcare pentru a lega cele cinci orase mari si autostrazile.
NIO are intentia de a stabili o harta de incarcare pentru Europa si sa isi prezinte primele patru statii NIO Power Swap. Pana la sfarsitul anului 2022, NIO estimeaza ca va dispune de suficiente statii de incarcare in Norvegia.