Atunci cand vrei sa fii mai organizat in viata de zi cu zi, vorbim despre rutina. Zilele de lucru seamana foarte mult unele cu altele. Chiar si pentru profesionisti. In mod evident, « continutul » unei zile difera de la un individ la altul. De la un oras la altul. De la un moment al anului la altul. Dar avem fiecare unele invariabile pe care ne putem baza. Invariabile care ne permit sa cream o structura care se va umple mai apoi cu elemente stabile.
Incepe prin a vizualiza ziua ce incepe. In mod concret, ar trebui sa scrii pe o foaie 3 obiective pe care vrei sa le duci la bun sfarsit in acea zi. Vizualizarea iti va pemite sa anticipezi unele probleme si sa le suprimi chiar inainte ca acestea sa apara.
Incepe prin a lucra pentru tine. Investeste primele ore ale zilei in tine. Un lucru mult mai bun decat sa speri ca vei avea la sfarsitul zilei energie pentru tine. Concret, fa sport, citeste, mediteaza, scrie, toate cu telefonul inchis, bineinteles. Un lucru care cere putin autodisciplina, dar care merita.
Reia lista cu obiectivele pe care ti le-ai propus si incearca sa o detaliezi. Pentru fiecare activitate sau obiectiv pune un U de la Urgent sau UI- Urgent si Important.
Incearca sa fii cat mai prevazator. Daca o anumita sarcina cere 30 de minute, ar trebui sa prevezi pentru ea o ora. Cu siguranta ca vor aparea intreruperi, probleme sau pauze. Daca nu apar lucruri neprevazute, cu atat mai bine. Ai castigat batalia contra timpului.
Organizeaza-te zilnic, tinand cont de timpul efectiv. Pleaca de la principiul ca o zi are 16 ore. Din acestea cat timp dureaza pana iti faci toaleta? Cand timp pierzi cu transportul? Cat timp mananci? O zi efectiva de lucru nu ar trebui sa dureze mai mult de 8 ore. Mai mult de 10-12 ore nu ai cum sa fii eficient.