Philips isi spune la revedere de la electrocasnice

Gigantul olandez electronic Philips va ceda divizia de electrocasnice. Ca atare, producatorul isi va lua la revedere curand aspiratoarelor, aparatelor de cafea si fierului de calcat.

O vanzare a unuia dintre cele mai cunoscute marci de electronice de consum din Europa ar marca cea mai recenta serie dintr-o serie de cesiuni pentru grupul din Amsterdam, care si-a vandut diviziunile de iluminat, televiziune si divertisment in ultimii ani.

Directorul general Frans van Houten a declarat ca unitatea de electrocasnice nu mai este o „potrivire strategica” pentru companie si ca o cedare va elibera resurse pentru activitatea sa de sanatate.
In mainile chinezesti?

Grupul de electronice este complet demontat: in conformitate cu decizia sa de a se concentra asupra tehnologiei medicale, compania cedeste acum si divizia de electrocasnice. „Toate optiunile pentru proprietatea viitoare” a sucursalei sunt explorate, anunta Philips.

Initial, grupul olandez va cauta un cumparator pentru intreaga divizie, care se estimeaza in valoare de 2,3 pana la 5 miliarde de euro. Printre partile interesate s-ar numara concurentii actuali, cum ar fi China Haier. Analistii nu asteapta prea mult interes din partea investitorilor privati, scrie ziarul local NRC, pentru ca nu sunt inca multe castiguri de eficienta. In cazul in care gasirea unui cumparator nu functioneaza, departamentul poate sa mearga in continuare la bursa.
Ani in devenire
Incepand cu anii 90, imperiul Philips a investit enorm pentru a crea un nucleu mai concentrat. Au fost vandute toate departamentele marilor aparate, televizoare, electronice de consum si iluminat. Vanzarea departamentului de electrocasnice se afla pe carti de ani buni, compania recunoaste acum, dar „a da drumul nu era o prioritate”. „Tocmai am finalizat separarea iluminatului”, a spus Van Houten, CEO.
Singurele produse de consum pe care Philips continua sa le produca sunt produsele de ingrijire personala, cum ar fi periutele de dinti si aparatele de barbierit electrice. Acestea continua sa se incadreze in noua poveste, spune CEO.