Vrei ca toata lumea sa afle mai multe despre ofertele, serviciile si afacerea ta? Vrei sa fie la fel de « contagioase » ca si un virus? In acest caz, marketingul viral reprezinta cea mai buna solutie.
Popularizat in 2008 de catre Seth Godin, marketingul viral este cel care se va juca cu cele mai bune recomandari pentru a face in asa fel incat ofertele tale sa fie promovate de utilizatorii insisi. Oferta se va difuza astfel ca si un virus, de unde si termenul.
Iata cateva sfaturi pentru a profita din plin de aceasta tehnica.
Identifica sa cum trebuie tinta. La fel ca si orice alta campanie de marketing eficienta, mai intai trebuie sa identifici tinta. Catre cine iti indrepti atentia in cadrul campaniilor tale si care este profilul clientului tau fidel? Tehnica « buyer persona » este cea care te va ajuta sa identifici mai bine tinta.
Ai grija la continut si la concept. Dupa ce ai indentificat tipul de client la care vrei sa te adresezi, este important sa observi continutul de care este interesat si pe care il apreciaza, pentru a gasi un concept care sa corespunda asteptarilor sale.
Foloseste-te de cat mai multe resurse. Daca e gata campania ta de marketing viral, in acest caz, trebuie sa incerci sa difuzezi continutul pe un maximum de suporturi. Newslettere, retele sociale, share pe conturile colaboratorilor tai, afise la punctele de vanzare…foloseste-te deci de toate resursele care iti sunt puse la dipozitie.
Amplifica mesajul pe retelele sociale. Dupa ce ai lansat campania, este foarte important sa urmaresti ce se spune mai apoi pe retelele sociale. Cine i-a dat share, ce reactii a starnit- pozitive, negative, indiferente, ce tipuri de interactiuni exista pe hashtagurile asociate….
Poti participa mai apoi la conversatii si sa amplifici mesajele pozitive. Trebuie sa fii deci cat mai reactiv.
Cauta toate stirile de ultima ora de pe Ghimpele. Vei afla tot ce s-a intamplat astazi in Romania.