Dependenta de dulce. Cateva sfaturi pentru a te elibera de aceasta dependenta

Consumat in doze mari, zaharul rafinat este daunator organismului. Drept urmare, este important sa reduci consumul de zahar.

Destul de greu sa rezisti chemarii zaharului, nu-i asa? Orice dependent de zahar incearca sa reduca in mod drastic consumul de zahar insa devine la scurt timp irascibil, sufera de dureri de cap si are dificultati de concentrare. Corpul, obisnuit sa primeasca doza sa de reconfort, incepe sa emita semne ale lipsei. Un copil care s-a consolat intotdeauna cu bonboane va deveni un adult dependent de dulciuri. Numerosi sunt cei in aceasta situatie, din pacate.

Opteaza pentru alimente cu indice glicemic scazut

Cerealele de la micul dejun, paste, paine alba…aceste alimente cu indice glicemic ridicat sunt transformate rapid in zahar de corpul nostru si induc un deficit de nutrienti care provoca oboseala si pofte impulsive de dulce. Pentru a rupe acest cerc vicios, mizeaza pe alimente cu indice glicemic scazut precum pestele, ouale, pastele integrale al dente, orez basmati, fructe, legume colorate, linte sau nuci.

Mizeaza pe substitutele potrivite

Inlocuirea zaharului cu edulcoranti, fie ei naturali sau chimici, nu este un calcul tocmai potrivit deoarece nu fac decat sa intretina apetitul pentru dulce. Perturbeaza in egala masura microbiota intestinala si cresc riscul de aparitie a diabetului conform unui studiu efectuat de Inserm in 2017. Idealul este sa te dezobisnuiesti de alimentele dulci, reducand progresiv cantitatile si sa optezi pentru zaharurile naturale precum sirop de agave sau rapadura.

Citeste si:  Alege culoarea ideala pentru peretii casei tale

Ai grija la zaharurile ascunse

Peste jumatate din cantitatea de zahar ingerata se “ascunde” in alimentele industriale: mazare in cutie, sosuri, sunca alba, surimi, nuggets. De unde importanta de a analiza cu atentie ingredientele de pe anumite ambalaje. Zaharul se ascunde sub diferite forme: melasa, zaharoza, sorbitol, sirop de porumb. Pentru a evita o supradoza incearca sa gatesti cat mai des cu putinta si sa citesti cu atentie toate etichetele.