Carenta de fier: cand trebuie sa te ingrijorezi?

Oboseala, dureri de cap, paloare…exista o multime de semne care ne alerteaza cu privire la o posibila carenta de fier. Absenta acestui mineral poate provoca anemie, adica o insuficienta de globule rosii in sange. In cele ce urmeaza iti spunem care sunt semnele unei carente de fier.

Fierul este un mineral necesar fabricarii de globule rosii si care ajuta la transportarea oxigenului in sange. Daca nivelul de hemoglobina este sun 12g/dl la o femeie si sub 13g/dl la barbat, acesta este un semn clar de carenta, inseamna ca anemia s-a instalat deja. Aceasta din urma este provocata de catre o lipsa sau o disfunctie a globulelor rosii. Organele corpului nu au suficiente oxigen pentru a functiona in mod normal. Este important sa supraveghezi indeaproape schimbarile care se petrec in corpul tau.

Care sunt semnele care indica o carenta de fier?

Lipsa de fier poate avea numeroase consecinte vizibile:
– O stare de oboseala constanta;
– O lipsa de energie si de motivatie;
– O piele pala;
– Dureri de cap;
– Dificultati de concentrare;
– Cadere a parului mai semnificativa decat de obicei;
– O modificare in aspectul unghiilor;
– Palpitatii;
– Diminuarea libidoului;
Cum sa nu suferi niciodata de o carenta de fier?

Citeste si:  Care sunt dietele compatibile cu stiinta?

Inainte sa suferi de o carenta de fier cel mai bine este sa o previi. Gandeste-te sa ii oferi organismului tau fier pe cale naturala, consumand cat mai des cu putinta urmatoarele alimente:

Alimente de consumat:

– Carne rosie;
– Peste si fructe de mare;
– Tofu;
– Oua;
– Leguminoase;
– Cereale integrale;
– Nuci, alune, seminte de susan si migdale;
– Ciocolata neagra, spirulina;
– Patrunjel, spanac, vinete, fasole;

De notat este ca unele alimente precum produsele lactate, cafeaua si ceaiul impiedica absorbtia de fier. In schimb, alimentele care contin vitamina C (citrice, ardei, broccoli, varza, spanac) favorizeaza absorbtia fierului. Combinatia perfecta pentru a nu suferi niciodata de o carenta de fier.

Drept urmare, fii atent la semnele de mai sus pentru a actiona in consecinta.