Alimente de evitat pentru o piele stralucitoare si frumoasa

Legatura dintre sanatatea pielii si nutritia a fost studiata multa vreme de oamenii de stiinta si de medici. Pielea reflecta in general starea noastra de sanatate, de unde importanta unei nutritii adecvate. Afectiuni cutanate precum acneea, uscaciunea pielii, eczema sau psoriazis pot fi semne ale unui ficat supraincarcat.

Iata care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti pentru a avea o piele stralucitoare si frumoasa

Glucide rafinate

Termenul face referire la zaharul si la faina transformata, care se descompun in glucide. Zaharul si faina transformate sunt nocive pentru sanatatea noastra, pentru sanatatea intestinelor in special deoarece hranesc “bacteriile rele”, care, la randul lor, alunga “bacteriile bune”.

Acneea este o afectiune bacteriana, drept urmare, alimentarea bacteriilor rele din corp poate cauza un dezechilibru care provoaca eruptii cutanate. Zaharul si faina transformate stimuleaza in egala masura productia de sebum din corp ceea ce nu face decat sa agraveze acneea. Consumul de alimente rafinate poate contribui la curatarea pielii deoarece aceste alimente au un continut bogat de probiotice, bacterii si drojdii benefice.

Aceste glucide rafinate se pot inlocui cu mierea bruta, cu sirop de artar, cu compot de mere sau stevie.

Citeste si:  Cele mai bune sfaturi impotriva parului gras

Laptele si produsele lactate

Produsele lactate favorizeaza inflamatia ceea ce poate agrava afectiunile cutanate existente, in special acneea, eruptiile cutanate si acnea.

In plus, produsele lactate conventionale contin hormoni de crestere sau antibiotic ceea ce interfereaza cu echilibrul hormonal natural al corpului. Poti opta pentru lapte de cocos, de migdale sau de nuci caju.

Fast-food

Majoriatatea preparatelor fast-food sunt prajite in uleiuri vegetale rafinate precum uleiul de rapita sau ulei de alune. Aceste uleiuri sunt bogate in acizi grasi esentiali Omega-6. Insa, favorizeaza inflamatia si ar trebui sa fie consumate cu moderatie.

Trebuie sa te asiguri de faptul ca introduci in alimentatie produse bogate in Omega-3 si mai putine alimente bogate in Omega 6.