Evenimentele sunt rarele ocazii care reunesc laolata, in acelasi loc, cererea si oferta. Aceasta particularitate reprezinta una din marile forte ale merketingului pentru evenimente. Iata deci care sunt cele patru elemente de care trebuie sa tii cont atunci cand vine timpul sa planifici o strategie.
Calitate mai mult decat cantitate. Atunci cand pregatesti o strategie pentru evenimente, este important sa te gandesti la calitatea publicului care va fi prezent la eveniment si cu care vei comunica.
Deci cel mai bine ar fi sa vorbesti unui public de 1000 de persoane care reprezinta 70% din tinta ta, decat sa vorbesti unui public de 500 de persoane din care doar 10% reprezinta tinta ta.
Respecta obiectivele fixate. Ai nevoie de un obiectiv clar fixat, de care sa te tii cu sfintentie. Foarte multe firme au tendinta de a le pierde din vedere si sa le uite in momentul in care isi planifica actiunile de prezenta la eveniment.
Distinge intre obiectivele de vanzare si de imagine. O strategie de vanzare nu va fi aceeasi cu una de imagine. De la alegerea evenimentelor, pana la amenajarea spatiului sau prezenta la un eveniment, un dispozitiv strategic trebuie sa fie diferit in ambele cazuri.
Integreaza marketingul pentru evenimente in cadrul unui mix de marketing. Marketingul pentru evenimene, la fel ca orice alta actiune de marketing, trebuie sa fie integrata unei actiuni globale de marketing si de dezvoltare de firma.
Cea mai castigatoare strategie- sa combini marketingul digital si cel pentru evenimente. Este deci primordial sa integrezi strategia ta de marketing pentru evenimente intr-un plan de actiuni globale si sa il inscrii in complementaritate cu alte actiuni.
Marketingul pentru evenimente are de toate pentru a raspunde obiectivelor si provocarilor unei firme in continua crestere si dezvoltare. Nu iti mai ramane decat sa il folosesti si ii maximizezi actiunile pentru a profita din plin de rezultatele sale.