De ce este important sa iti definesti publicul tinta?

Reusita unui produs sau unui serviciu depinde de primirea acestuia de catre public. Drept urmare, acesta din urma trebuie sa faca obiectul unui studiu aprofundat din partea ta daca vrei sa te faci remarcat. Cu alte cuvinte trebuie sa iti definesti publicul tinta. Iti explicam in cele ce urmeaza de ce este atat de importanta aceasta etapa.

Din ce motive trebuie sa iti definesti publicul tinta?

Sa te asiguri ca ai definit un public tinta este baza unei comunicari reusite. Este vorba despre o etapa esentiala, care garanteaza succesul oricarei companii.

Cunoaste-i pe cei carora te adresezi

Intr-o epoca in care consumatorii sunt in cautare de solutii personalizate, sa optezi pentru marketing de masa nu ese cea mai buna metoda de adoptat. Nu poti trimite acelasi mesaj tuturor clientilor deoarece clientela ta nu este una omogena. Retetele tale, la fel ca si clientii, nu au acelasi stil de viata, nici aceleasi prioritati. Nu poti spre exemplu sa te adresezi unor persoane in varsta la fel cum te adresezi adolescentilor deoarece exista mari sanse ca acestia sa nu fie atat de receptivi la mesajul tau. Ceea ce nu este, in mod evident, scopul comunicarii tale.

Este deci important sa iti cunosti audienta si sa iti definesti publicul tinta pentru a personaliza mesajele de trimis clientilor, pentru a prezenta cele mai bune argumente de vanzare. Doar adaptandu-te asteptarilor clientelei tale vei putea sa o atragi cu mai mare usurinta. Pentru asta, poti folosi mappings care iti permit sa reprezinti piata in imagini, pozitionand pe un grafic consumatorii pe care cauti sa ii impresionezi, pe care ii tintesti, competitorii si situatia marcii tale sau a produsului tau pe piata.

Citeste si:  Consumul de continut online se va dubla anul acesta

Redu cheltuielile si actiunile inutile

Adresand mesajul potrivit publicului potrivit vei evita sa efectuezi unele actiuni inutile si uneori scumpe. Aceasta abordare iti permite sa te identifici si sa folosesti mai bine canalele de exploatat pentru a defini publicul tinta.