Masinile sunt reglementate pentru siguranta – de ce nu tehnologia informatiei?

Pe masura ce industria computerelor se prinde de rolul sau in societate, multe persoane, atat din ​​domeniu, cat si din afara acestuia, vorbesc despre o criza de etica.

Exista o graba masiva de a angaja ofiteri de etica, de a prelua coduri de etica profesionala si de a preda etica studentilor. Insa, unii, in calitate de savanti ai informaticii – si profesori ai unui curs de informatica, etica si societate de la Universitatea Rice – sunt sceptici cu privire la presupunerile a ceea ce este tehnologia in caz de lipsa de etica si ca cea mai buna solutie este sa ii inveti pe tehnologi despre etica. .

In schimb, in ​​opinia lor, solutia este actiunea guvernului, care are drept scop echilibrarea reglementarilor, eticii si a pietelor. Aceasta nu este o idee noua si radicala: este modul in care societatea trateaza masinile si conduce vehiculele.

Luati in considerare, de exemplu, modelul Ford T, primul automobil produs in serie si consumat in masa. Debutul sau in 1908 a lansat epoca automobilului, o perioada de mare mobilitate – si moarte raspandita. Accidentele de masini ucid peste un milion de oameni in intreaga lume in fiecare an – dar rata mortalitatii pe kilometru condus a scăzut aproape de la primul Model T de pe linia de asamblare.

Citeste si:  Cum sa faci bani online

Motivul pentru imbunatatirea inregistrarii in materie de siguranta nu este faptul ca oamenii care invata sa conduca au studiat etica conducerii responsabile si sigure. Mai degraba, au fost invatati si au testat regulile drumului, pentru a obtine permisul de conducere. Alte reglementari au imbunatatit modul in care au fost construite drumurile, au solicitat producatorilor de autoturisme sa adopte noi caracteristici de siguranta, asigurarea obligatorie pentru accidente si conducerea ilegala in stare de ebrietate si alte comportamente nesigure. Cred ca o abordare similara – reglementarea, pe langa educatia etica pentru tehnologi, precum si concurenta de piata – este necesara astazi pentru a face tehnologia moderna sigura pentru societatea in ansamblu.