Multi proprietari de afaceri mici vor sa isi dezvolte companiile si vor sa faca repede acest lucru. Dar daca te grabesti sa te extinzi fara un plan, risti sa pierzi tot ceea ce ai muncit, toate eforturile depuse pentru a o construi. Sa luam drept exmplu Wise Acre Frozen Treats, care a angajat prea multe persoane si a cumparat prea multe echipamente inainte de a avea venitul sau capitalul de pornire de care avea nevoie; compania a intrat in faliment in doar cativa ani.
Pentru a evita sa faceti greseli similare, aveti incredere in aceste cinci sfaturi pentru extinderea unei afacerii mici.
Dezvoltati o cultura a companiei
O cultura puternica a companiei este cea care va tine iunita echipa afacerii in perioadele de crestere exponentiala. Daca nu esti sigur de unde sa incepi, adreseaza-ti tie si echipei tale intrebari precum: De ce exista compania noastra? De ce facem ceea ce facem? In ce crede compania noastra? Care sunt valorile noastre? Care este viziunea companiei noastre?
Atunci cand angajatii se simt conectati de compania ta, va fi mai usor sa fie uniti in momente incerte.
Angajati persoanele ideale
Etapa de angajare este esentiala pentru cresterea unei afaceri de succes. Este important sa va lasati timp sa gasiti oamenii potriviti pentru acest loc de munca.
Concentrati pe inovatie…pe locurile ideale
Cand iti extinzi afacerea mica, ai putea sa fii tentat sa cheltui o gramada de bani pentru imbunatatirea produselor sau pentru a oferi mai multe produse. In schimb, concentreaza-te asupra inovarii in alte zone.
Construiti recunoasterea marci
Atunci cand un client iti vede logo-ul, campania publicitara, ambalajul produselor sau sloganul, iti doresti ca acesta sa iti recunoasca compania. Toate acestea se datoreaza crearii recunoasterii marcii.
Nu uitati de clientii existenti
Multe companii se concentreaza pe obtinerea clientilor noi si nu suficient pe pastrarea celor pe care ii au deja. Pentru ca clientii tai existeni sa se simta apreciati, ia in considerare crearea unui sondaj de satisfactie, care iti permite sa obtii informatii despre ceea ce le place clientilor tai.