Pliantul reprezinta unul dintre cele mai importante instrumente de marketing. Acesta informeaza publicul despre existenta firmei si a produselor, oferind informatii suplimentare celor interesati.
Impactul produs de pliante este direct proportional cu distributia acestora in zonele de interes, astfel incat mesajul sa ajunga direct catre potentialii clienti.
Bineinteles, un text publicitar bine construit, un design atractiv, o tipografie potrivita sunt elementele care vor plasa produsul dincolo de anonimat.
Recomandari privind intocmirea unui pliant:
1. Textul trebuie sa fie scurt, fara informatii inutile, care ar ingreuna citirea. In cadrul pliantului, este necesar sa fie specificate numele si datele de contact ale firmei (telefon, adresa e-mail, site) pentru a raspunde solicitarii clientului de a-i fi furnizate informatii suplimentare.
Textul trebuie sa capteze atentia cititorului, sa il determine pe acesta sa parcurga intregul material publicitar.
2. In ceea ce priveste stilul abordat, atat pentru pliante, cat si pentru orice creatie publicitara, este recomandat sa fie adoptat un stil simplu, direct, fara cuvinte pompoase, pe care il poate intelege oricine. Mesajul construit pentru pliante se adreseaza potentialilor clienti si trebuie sa cuprinda numai informatii utile pentru acestia.
3. Utilizarea imaginilor detine un rol extrem de important in perceptia publicului tinta. Se vor alege acele imagini, cu o buna rezolutie, reprezentative pentru compania si produsele/serviciile care urmeaza a fi promovate. Daca imaginile pe care dorim sa le utilizam nu ne apartin, este recomadat sa solicitam permisiunea de a le folosi.
4. Tirajul si distributia pliantelor. In general, cu cat tirajul este mai mare, cu atat costul este mai avantajos pentru client. Pliantele se distribuie in zonele de maxim interes, astfel incat sa ajunga la publicul tinta.
5. In cazul in care mesajul pliantului sprijina si o campanie promotionala, pliantul poate contine si un cupon de comanda. Se va acorda atentie deosebita pentru spatiere, astfel incat sa permita participantilor a completa toate datele.