Care este diferenta dintre postul intermitent si postul alternativ?

Postul alternativ este unul dintre cele mai populare tipuri de post intermitent si acest model are multe beneficii pentru sanatate. Daca reusiti sa il urmati in mod constant.

Postul intermitent sau postul alternativ?

Postul intermitent este o dieta care restrictioneaza momentele in care mancati si cele in care nu mancati. Exista mai multe versiuni si fiecare promite beneficii pentru sanatate, de la pierderea in greutate pana la reducerea riscului de aparitie a mai multor boli.

Unul dintre cele mai populare tipuri de post intermitent este postul alternativ. Aceasta dieta va permite sa pierdeti mai multa greutate decat alte metode, dar poate fi dificil de respectat.

Postul alternativ presupune sa postesti o zi da si una nu si sa mananci ce vrei in zilele in care nu postesti. In zilele de post, nu trebuie sa depasiti 500 de calorii, spune Krista Varady, PhD, profesor de nutritie la Universitatea din Illinois si autor al cartii The Every-Other-Day Diet.

Cum functioneaza postul alternativ

In cazul unei diete de post strict de doua zile, urmati un plan de post/masa toata saptamana. Aceasta inseamna ca in zilele de post, consumati doar caloriile limitate si atata apa si alte bauturi noncalorice cat doriti (inclusiv apa cu lamaie).

In zilele in care nu postiti, puteti manca orice doriti. Exista versiuni modificate ale planului pe care unii oameni le considera mai usor de urmat, spune Varady.

Citeste si:  Cerealele, lactatele, fructele, legumele si carnea - cele 5 grupe de alimente necesare organismului

De exemplu, abordarea manca-prajeste-mananca necesita un post de 24 de ore o data sau de doua ori pe saptamana. Unii oameni alterneaza zilele si pot posti doua sau trei zile pe saptamana in loc de o zi da si una nu. Populara metoda 5:2 presupune sa postesti doua zile pe saptamana si sa mananci ce vrei in celelalte cinci zile.

Cum functioneaza alte tehnici de post intermitent

Versiunea cu restrictie de timp a postului intermitent limiteaza mesele la anumite ore. O abordare populara este metoda 16:8, care presupune sa postesti timp de 16 ore si sa iei mesele in cele opt ore stabilite in acest scop. Puteti, de exemplu, sa mancati intre orele 7.00 si 15.00, sau intre 11.30 si 19.30.

Potrivit lui Varady, este nevoie de aproximativ 10 zile pentru a te adapta la un regim de post intermitent, fie ca este vorba de un post de doua zile sau de o dieta cu durata limitata.
Ce este important? Indiferent de metoda de post pe care o alegeti, aceasta trebuie sa se potriveasca stilului dumneavoastra de viata.

Sursa: https://www.selection.ca/sante/maigrir/quelle-est-la-difference-entre-le-jeune-intermittent-et-le-jeune-alterne/