Suspensia pe aer AirRide Custom Romania – bani aruncati pe geam

13775548_1143143195744581_4527513211236755865_nLocuiam in Cluj cand m-am hotarat sa-mi cumpar suspensie pe aer de la AirRide Custom Romania (www.suspensiipeaer.ro) datorita faptului ca tot Clujul era in asfaltari si reparatii de drumuri, iar masina mea era destul de joasa si o tot frecam pe dedesubt pe acolo unde se lucra la drum. Deci motivul pentru care am vrut o astfel de suspensie era unul cat se poate de practic, nu pentru fite si figuri.

Sun la numarul de telefon de pe site, vorbesc cu omu’ si la un moment dat ne intalnim la Cluj sa ii dau avansul pentru suspensie, urmand ca in scurt timp sa-mi trimita componentele. Imi spune ca nu pot instala suspensia daca nu am suspensie reglabila pe masina, adica trebuia sa-mi cumpar si de aia. Perfect zic, am suspensie reglabila de circuit, D2 racing, nu mai trebuie sa dau bani pe inca o suspensie. Hai sa facem dealul!

In scurt timp a ajuns la Cluj tot kitul ce era compus din 4 perne de aer, un compresor, butelie, dezumidificator, ceasuri, butoane, control prin telecomanda, furtune, etc ..

Ma duc la colaboratorul lor de la Cluj, un tip Alex, care e de acord sa ma ajute cu instalatul suspensiei pe aer pe masina. No .. de aici au inceput belelele ..

1. Compresorul imi ocupa jumatate din portbagaj, nu am stiut ca va fi chiar atat de mare.

2. A instalat suspensia si in cateva ore pierdeam toata presiunea si ramaneam cu masina “pe butuci”.

3. Am venit de vreo 3 ori la service ca sa izoleze mai bine pernele, pentru ca tot pierdeam aer. Prinderea nu este una pe filet, ci pur si simplu cu o pasta (nu mai stiu cum ii zice) care nu are cum sa izoleze bine acele perne de aer in care intra 6-7-8 bari ..

Dupa atatea incercari, am lasat-o balta, acceptand ca pierd toata presiunea de la o zi la alta. Eu ma bucuram ca nu mai imi stric masina pe dedesubt pe drumurile din Cluj.

4. Masina s-a transformat brusc in barca. Deci nu mai puteam sa-i spun masina sport, ci barca cu vasle, mi-era teama ca la o curba sa nu ma rastorn la cat de instabila devenise masina. Drept urmare, am observat ca daca stau cu presiune mare si cu masina ridicata la maxim, atunci masina este putin mai rigida si nu-ti mai da senzatia de barca.

5. Imediat dupa ce am inceput sa merg numai cu ea ridicata la maxim, am inceput sa aud troncaneli la roti. Grave. N-am stiut ce se intampla si m-am dus la Alex, l-am plimbat putin sa auda si el si l-am intrebat ce se intampla. Din cauza ca suspensia mea D2 racing era de circuit, tija ei era mai scurta decat ale altor suspensii, de aceea, in momentul in care masina era ridicata la maxim si treceam peste o pietricica mica sau peste o mica denivelare, tija batea in capatul de sus al amortizorului. In ritmul asta, in scurt timp mi-as fi distrus suspensia reglabila si n-as fi dorit pentru nimic in lume sa se intample asta.

Asa ca am decis sa dau jos suspensia pe perne de aer, chiar in aceeasi zi, dupa vreo 2 saptamani in care ea a stat pe masina. Il sun pe Cosmin Olareanu de la www.suspensiipeaer.ro, ii povestesc intamplarea si m-am ales cu urmatoarele raspunsuri:

  • “eu nu-s de vina ca nu ti se potriveste”, cu toate ca i-am spus dinainte ce suspensie reglabila am, iar el, ca singurul distribuitor de asa ceva, ar fi trebuit sa stie daca voi avea probleme sau nu.
  • “cum sa-ti dau banii inapoi?” .. “ce fac eu cu o suspensie folosita?” .. era folosita 2 saptamani, cu tot cu timpul pierdut pe reglaje si totul arata ca nou.
  • “iti dau daca vrei jumatate din bani inapoi” .. adica eu dau 1400 euro pe suspensia pe aer Airride si dupa 2 saptamani sa primesc inapoi 700? M-am tampit la cap?
  • “si ce daca legile UE spun ca poti returna produsul in 30 de zile si ti se returneaza banii inapoi? nu ti-am dat factura, deci nu poti dovedi” .. deci asa sta treaba ..
  • “incercam sa o vindem pe pagina mea de facebook, postez acolo si o vindem” .. cucu .. ca n-a postat nimic, m-a lasat balta.

Intr-un final am reusit s-o vand pe olx cu 1000 de euro, deci am pierdut asa rapid 400 euro + 250 euro (montatul, demontatul, reglajele si suportul pentru butelie).

Prin urmare, suspensia pe aer de la AirRide Custom Romania nu ti se potriveste daca:

  • umbli zilnic cu masina si nu ai nevoie de ea pentru fite;
  • vrei sa ai in continuare masina , nu barca;
  • o cumperi in varianta cea mai ieftina, adica cu 2 valve, una pe fata si una pe spate. Poate daca iti iei direct cu 4 valve e altceva, adica cu control individual pe fiecare roata, dar eu n-am mai vrut sa arunc cu alti bani pe ceva ce oricum nu mi-era bun, cu toate ca domnul Cosmin incerca sa ma abureasca sa cumpar inca 2 valve, ca asa o sa fie mai bine;
  • ai o suspensie sport reglabila de la o firma precum D2 racing sau alte firme care produc suspensii de circuit cu tija mai scurta. Probabil iti trebuie o suspensie d’aia de 300 euro, cea mai proasta, doar ca sa fie, nu ca ti-e utila la ceva;
  • o iei fara factura si nu esti deloc asigurat.

Daca totusi vrei suspensie pe aer si esti dispus sa dai peste 1500 euro pe ea, atunci cauta componente profi pe afara si fa-o tu singur, cumpara-ti tu singur componentele, decat sa le cumperi la gramada si de o calitate proasta. Poate dai si peste un om care iti da banii inapoi daca e ceva in neregula.

Daca aveti o experienta asemanatoare, buna sau rea, folositi cu incredere formularul de contact si trimiteti-o pentru a fi publicata.

E timpul sa te rasfeti putin!