Riscuri care pot cauza falimentul unei afaceri

Ultima criza economica a distrus o multime de afaceri peste tot in lume, insa totodata aceasta criza a avut si un impact pozitiv asupra vietii economice, si anume: a scos foarte clar la iveala punctele slabe ale operatorilor economici ! Analizand falimentele afacerilor din perioada crizei putem identifica 3 motive principale, care au stat la baza celor mai multe falimente. E vorba despre urmatoarele 3 motive: 1.) un singur furnizor; 2.) un singur client; 3.) localizarea afacerii. Insa trebuie sa subliniez neaparat faptul ca cele 3 riscuri mai sus amintite pot cauza falimentul oricarei afaceri nu numai in perioade de criza ! Astfel haideti sa vedem in continuare principalele caracteristici ale acestor riscuri.

E foarte riscant sa lucram cu un singur furnizor ! Pentru a intelege cat de riscant este sa colaboram doar cu un singur furnizor haideti sa presupunem urmatorul exemplu: astfel, sa presupunem ca comercializam casute de papusi pe care le achizitionam de la singura firma. Nu vi se pare riscant acest lucru ? Ce vom face daca se intampla ceva cu unicul nostru furnizor ? De unde vom face rost de casute pentru papusi ? Cum vom mentine clientela ? Insa daca vom lucra cu mai multi furnizori atunci riscul va scade in mod semnificativ sau va dispare in totalitate.

De asemenea, este la fel de periculos sa avem doar un singur un client ! Din aceleasi motive, adica ce vom face daca se intampla ceva cu acel client ? Cui vom vinde produsele noastre ? Trebuie sa amintim insa si faptul ca exista multe firme care prefera sa colaboreze totusi doar cu un singur furnizor sau cu un singur client. Aceasta conceptie economica nu este deloc sanatoasa dar totusi se practica pentru ca astfel se pot negocia preturi foarte bune respectiv poate fi redus volumul de munca. Haideti sa vedem si cateva exemple in acest sens. Astfel, daca de exemplu vom cumpara casute de papusi de la o singura firma nu de la zece atunci vom avea posibilitatea sa negociem pretul de achizitie dintr-o pozitie privilegiata avand in vedere ca vom cumpara de fiecare data cantitati mari, dar daca am cumpara de la zece firme diferite se modifica volumul comenzilor si in acest caz nu mai putem vorbi de pozitie privilegiata. De asemenea, corespondenta financiara si logistica poate fi mult mai usor gestionat daca lucram cu un singur client decat daca lucram cu zece, astfel cei care au posibilitatea prefera sa lucreze doar cu un singur client. Dar, indiferent de avantaje nu este absolut recomandat sa lucram doar cu un singur client sau cu un singur furnizor pentru ca putem intampina greutati oricand. Si nu ultimul rand, daca intr-o perioada de criza vom avea mai multi clienti si mai multi furnizori atunci este aproape sigur ca vom putea supravietui criza ! Bineinteles e posibil sa intre in faliment cativa furnizori si clienti cu care lucram dar e imposibil sa intre in faliment toti partenerii nostri, deoarece in mod sigur va cauta fiecare partener solutii pentru a salva afacerea. Si in mod sigur vor fi printre ei care vor reusi acest lucru.

Citeste si:  O scurta istorie a magazinelor online

Trebuie acordat o atentie sporita de asemenea si locatiei sau zonei in care se afla afacerea noastra ! Este foarte recomandat sa monitorizam in mod permanent potentialul zonei in care desfasuram activitatea si sa nu ezitam in cazul in care se schimba imprejurimile si trebuie sa ne mutam. In functie de obiectul de activitate al firmei pot aparea diverse situatii din cauza carora afacerea poate deveni neprofitabila, iar intr-un asemenea caz mutarea intr-o alta locatie poate fi o solutie !

Salvează