Prima regula de marketing de Black Friday este: Nu vorbesti despre Black Friday

Pentru comerciantii cu amanuntul, este o oportunitate de aur de a sterge stocurile vechi si de a pompa cifrele de venituri in perioada finala a sezonului lucrativ de cumparaturi de vacanta. Pentru consumatori, este o zi in care, dupa cum spunea Tyler Durden, „Cumparam lucruri de care nu avem nevoie, cu bani pe care nu-i avem, pentru a impresiona oameni care nu ne plac” (si poate pentru a colectiona cateva bune oferte de-a lungul drumului). Si pentru marketeri, este timpul sa derulam campaniile de Black Friday concepute si executate cu atentie la care am lucrat saptamani intregi (daca nu chiar luni).

A spune ca peisajul modern de marketing este unul aglomerat ar fi un lucru usor. Expertii de marketing digital estimeaza ca romanul de zi cu zi este expus undeva intre 4.000 si 10.000 de mesaje publicitare in timpul unei zile medii. Parca toata lumea pur si simplu nu mai taie mustarul de marketing. Gasirea modalitatilor de a iesi in evidenta in multime, de a reduce zgomotul si de a angaja audiente digitale moderne a devenit cea mai acuta problema de marketing digital.

Toata lumea stie ca Black Friday este o zi importanta pentru marketingul cu reduceri. Brandurile o cunosc, consumatorii o stiu, iar retailerii o stiu. Acesta este motivul pentru care investim cu totii timp si efort in realizarea celui mai bun marketing de Black Friday pe care il putem oferi in fiecare an.

Citeste si:  Cateva trucuri si sfaturi pentru a te folosi de Instagram in strategia ta de marketing

Dar daca lucrurile pe care le „stim” sunt gresite? Ce se intampla daca strategiile pe care le implementam in eforturile noastre de marketing nu fac ca, campaniile noastre sa functioneze mai bine? Ce se intampla daca, cum ar fi limbajul de marketing pentru Black Friday, majoritatea marcilor difuzeaza publicului lor chiar in acest moment, de fapt au efectul opus? Ce s-ar intampla daca ar face exact opusul ar face mai mult pentru a ne ajuta sa ne indeplinim obiectivele de marketing?

Toate acestea sunt intrebari valide si numai testarea riguroasa la scara le poate raspunde definitiv. Fiecare brand este diferit si publicul fiecarui brand este diferit. Ceea ce functioneaza pentru o marca s-ar putea sa nu functioneze pentru alta, iar ceea ce functioneaza astazi ar putea sa cada complet maine.