De ce utilizarea datelor in strategia ta de marketing digital este atat de esentiala

In marketingul din ziua de azi deciziile nu mai sunt ghidate doar de ipoteze si experienta trecuta. Ideile de marketing influente sunt acum determinate de analize si date mari. Folosind date anterioare si analize predictive, intreprinderile pot genera acum un randament mai bun al investitiilor (ROI) si pot oferi informatii care pot duce la strategii si decizii de afaceri eficiente in cadrul unei organizatii, nu doar in departamentul de marketing, ci si intre echipe.

Avand datele corecte

A avea date exacte este esential pentru a lua decizii de marketing eficiente, dar faptul ca ai prea multe date, poate dauna strategiei de marketing, daca nu sunt utilizate corect. Ar trebui sa incepi cu indicatorii cheie de performanta (KPI) si sa lucrezi cu asta.

Indicatorii cheie de performanta reprezinta valori masurabile care ofera o indicatie a performantei campaniilor. Toate deciziile pentru initiativele de marketing ar trebui sa aiba un obiectiv, fie ca este vorba de mai multi vizitatori ai site-ului, inregistrari, colectii de e-mailuri, click-la-apeluri etc.

Cunoasterea publicului si a canalelor

Cea mai buna parte a detinerii de date este sa poti sti exact cu cine vorbesti si catre cine ar trebui sa iti vizezi campaniile de marketing. Ai posibilitatea sa urmaresti tipul de vizitatori care vin pe site-ul tau si sa construiti persoane in jurul celor care se angajeaza sa vizeze apoi alte persoane similare cu baza ta actuala de clienti.

Citeste si:  3 lucuri la care ar trebui sa te gandesti foarte bine daca vrei sa fii un vizionar

Poti utiliza date pentru a determina cu ce interactioneaza audienta ta pe site-ul tau si in campaniile tale, precum e-mailurile si anunturile. Atunci cand decizi asupra publicului vizat, trebuie sa le determini intentia. Acest lucru se refera, de asemenea, la faptul ca ai setat KPI-urile pentru a lua decizii de continut adecvate pentru publicul tau.

Cel mai eficient exemplu in acest sens este Starbucks si aplicatia sa mobila cu recompense. Isi folosesc datele colectate din aplicatia lor pentru a determina orele cele mai aglomerate, cele mai multe bauturi comandate in anumite perioade ale zilei, tendintele sezoniere, obiceiurile si preferintele clientilor si multe altele. Ei folosesc aceste informatii pentru a construi campanii de marketing si promotii pe care le stiu din date sunt relevante pentru clientii lor, pe baza demografiei si a locatiilor.