Cum sa ai o marca de succes cu ajutorul unui buyer persona?

Daca iti doresti sa creezi o marca, primul tau pas este, in mod obligatoriu, acela de a intelege cat mai bine clienti, iar asta poti face mai simplu cu ajutorul unui buyer persona.

Buyer persona este un caracter semifictional, pe care tu l-ai creat pentru a reprezenta clientii tai. Acest lucru te va ajuta sa faci in asa fel incat mesajele, produsele si ofertele afacerei tale sa fie perfect personalizate pentru clientela ta, ceea ce te va face irezistibil si se vor intoarce tot timpul.
Pe scurt, trebuie sa iti cunosti mai bine clientii decat pe cel mai bun prieten al tau. Daca inca simti ca nu esti sigur, iata un exemplu de buyer persona:

Super Femeie
Ea este femeia milenara, care detine afacerea proprie si/sau blogul sau. Compania ei este mica, cu mai putin de 5 angajati si treaba lui la locul de munca include totul.

Ea conduce reteaua sociala, creeaza continuturi, completeaza comenzi si genereaza conduceri. Generarea conducerii este cea mai mare frustrare a Super Femeii.

Afacerea ei are un profit de sub $100.000 pe an si are nevoie de un designer grafic si web care poate sa ajute la crearea elementelor de branding si sa nu fie extrem de scump. Bugetul ei de marketing nu este mare, de aceea ar ajuta mult o persoana care sa ii poata asigura o excelenta administrare a marci.

Citeste si:  Ideile marketing ale saptamanii 13-17 martie

Ea adora sa petreaca timpul cu cei dragi, si sa aiba un loc de munca de care se bucura. Nu ar pune munca inainte de familie, dar mereu isi face bine treaba.

Crearea unei buyer persona inseamna crearea unui caracter bazat pe inforgrafii. Trebuie sa afli de ce are nevoie cineva de servicile tale, ce il deranjeaza si cum poti sa il ajuti.

Cunoasterea clientilor te va ajuta la crearea strategiilor pentru marca ta.