Branduri – de la idee la afacere propriu-zisa

idee brand“Hai sa cumparam niste Kleenex”

“Trebuie sa imi iau o noua pereche de Addidas”

“Trebuie sa imi schimb Iphone-ul, se blocheaza”

De multe ori auzim oameni care vorbesc despre niste obiecte comune: telefon, adidasi, servetele sau obiecte de uz casnic, fara a folosi denumirea lor propriu-zisa, dar dupa brand-ul care le-a popularizat. Addidas, a scos in fata incaltarile specializate pentru fiecare tip de sport, Kleenex a adus game de batiste de unica folosinta pe rafturi, iar despre Iphone nu mai este cazul sa exemplificam. Da, exista atatea brand-uri de succes, atatea nise pe care s-au suit colosi ai pietei de afaceri si marketing, incat pare ca este imposibil sa mai ai idei de afaceri originale – mai ales ca parca fiecare gigant al pietei a ales sa se extinda in toate directiile posibile.

In orice caz, din momentul in care a aparut ideea si curajul de ne pune planul in actiunie, incepem sa ne gandim tot mai tare la partea legala, la bugete si la fond rulment.

Si e imposibil sa nu te gandesti la aceste aspecte atunci cand vezi cate idei bune raman ascunse de ochii lumii, uitate pe carnetele sau caietele unor posibili antreprenori, pentru a se asterne praf pe ele si a fi uitate de istorie. Ideile apar si dispar, diferenta o fac cei care isi creeaza un plan solid si il pun in actiune, fara doar si poate.

Insa pana la un plan de afacere bun de prezentat unor posibili investitori, trebuie sa ne gandim serios la ce putem realiza, din punct de vedere legal, pe cont propriu. PFA, SRI, SRL? Ce s-ar potrivi mai degraba afacerii noastre, dar mai important, ce poti sustine in acest moment din punct de vedere financiar?

Desigur, sa iti deschizi o firma este destul de simplu, in teorie, iar costurile sunt reduse. Cu toate acestea infiintarea unei firme este una, taxele si impozitele anuale sunt cu totul alta poveste – una extraordinar de costisitoare. Asadar, daca nu ai pus deoparte o suma suficient de mare pentru a putea intretine existent unei firme, ar trebuii sa te gandesti serios la servicii pentru Pfa contabilitate.

Avantajele PFA-ului este, in mare, legate de partea financiara, insa ai cateva avantaje si in ceea ce priveste timpul pierdut pentru a infiinta un PFA.

Spre exemplu, taxele PFA sunt mult mai mici, ai posibilitatea sa alegi daca externalizezi sau nu contabilitatea. In plus, un mare ajutor ar putea fi faptul ca incepi a platesti TVA doar dupa ce atingi pragul de profit de 75 de mii de euro, precum si faptul ca ai nevoie sa prezinti doar doua registre: incasari si deposit.

Din toate punctele de vedere este mult mai avantajos sa deschizi un PFA cand esti la inceput de drum si abia ai inceput sa iti transformi ideea in afacere.

Comenteaza la aceasta postare

E timpul sa te rasfeti putin!