Anul 2020 este anul in care IA devine curent in marketing

Incercand sa imbunatateasca acuratetea, viteza si relevanta raspunsurilor pentru clienti, marketeri, adopta selectiv mai multe aplicatii bazate pe IA in stivele lor tehnologice in 2020.
Conform unui recent studiu al Kelton Global, 60% dintre marketeri intentioneaza sa-si creasca utilizarea IA in urmatoarele 12 luni.

Marketerii au asteptari ridicate cu privire la capacitatea IA de a ajuta la imbunatatirea nivelului de utilizare a datelor, la ruperea bazelor de date si la imbunatatirea eficientei marketingului.
Acestea si multe alte idei sunt din studiul BlueShift publicat in colaborare cu Marketton Martech, in colaborare cu Kelton Global, in 2020: O privire anuala asupra tehnologiei punctelor slabe si a castigurilor. Metodologia se bazeaza pe interviuri cu 514 marketeri B2C distribuiti in mai multe industrii, inclusiv comert electronic si vanzare cu amanuntul, media digitala si publicare, finante pentru consumatori, dezvoltare si educatie in cariera, ospitalitate si calatorii, arte si divertisment si imobiliare. 76% dintre respondenti ocupa pozitii de nivel superior in cadrul companiilor de marketing B2C.

Ceea ce este de remarcat in cadrul studiului este constatarea ca marketerii se bazeaza pe stive tehnologice mai integrate, combinate cu aplicatii AI, pentru a creste receptivitatea in timp real cu clientii pe mai multe canale.

Informatii esentiale ale studiului includ urmatoarele:
Nevoia de a imbunatati personalizarea in timp real a fiecarei interactiuni cu clientii este un catalizator dovedit pentru determinarea marketingului sa adopte IA.

Citeste si:  CES 2019 – HP, Acer si Asus isi dezvaluie noile laptopuri

Imbunatatirea vitezei si a calitatii raspunsurilor pe care clientii le primesc pe mai multe canale este, de asemenea, un motivator puternic care promoveaza marketerii sa investeasca in IA.
58% dintre marketeri spun ca adoptarea IA ajuta organizatiile lor sa obtina venituri mai mari, urmata de o implicare mai mare a clientilor (57%) si un ROI mai mare (49%).

Comerciantii care isi asuma munca provocatoare de imbunatatire a experientelor clientilor folosind IA au o probabilitate mai mare de 22% sa vada castiguri – unele pana la 30%, potrivit Kelton Global.
IA isi dovedeste valoarea, permitand mai intai personalizarea in timp real a canalelor, urmata de contributii solide la optimizarea campaniilor de marketing bazate pe date de interactiune tranzactionala si de productie.