5 argumente care dovedesc eficienta marketingului vizual

“O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte”. Un lucru pe care il auzim foarte des si pe care expertii in marketing l-au inteles foarte bine.

Vizualul este deci de foarte multa vreme in centrul atentiei atunci cand vorbim despre cele mai bune strategii de marketing. Si pana acum, a stiut cum sa iti tina promisiunile. Cum se explica deci faptul ca imaginile functioneaza atat de bine?

Totul se joaca la nivelul creierului. Vizualul are un impact atat de puternic asupra publicului deoarece creierul uman analizeaza o imagine de 60 000 de ori mai rapid decat un text. Ei bine, Da. Deci informatiile vizuale sunt primele care ating creierul si il fac sa reactioneze. Sunt deci decodate mai usor si mai rapid.

Creierul uman este astfel conceput pentru a trata vizualul mai usor. Peste 90% din comunicarea umana este nonverbala. Creierul este deci mereu pe cale sa analizeze si sa decodeze posturi, culori sau mimica…. astfel ca trateaza aproape imediat informatiile senzoriale ce ajung la el.

Creierul si culorile. O imagine cu cele mai frumoase culori are cu 80% mai multe sanse de a fi privita si textul care o insoteste sa fie citit, decat o imagine in alb si negru.

Imaginile si videoclipurile sunt cele care stimuleaza creierul. Atunci cand o persoana are de ales intre un videoclip si un text, acesta va alege in 59% din cazuri un videoclip. Adauga deci o imagine informatiei tale si creierul va pastra 65% din ce a vazut. In plus, specialistii estimeaza ca in 2018, 82% din comunicare va fi bazata pe vizual.

Citeste si:  Promovare seo si alte idei pentru un magazin online

Vizualul incita la actiune. Pe retelele sociale, un text insotit de o imagine va fi de 3 ori mai repede partajat decat unul simplu. Nu e de mitare deci ca retelele sociale bazate pe poze, precum Instagram si-au dublat in 2 ani numarul de abonati.